سه سوته جوش هایتان را از بین ببرید!

تا به حال شده که شب هنگام خواب ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند، در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. در این زمان نه‌تنها زشتی جوش آزاردهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید.

راه‌حل‌های اورژانسی وجود دارد که می‌تواند در این مواقع به کمک‌تان بیاید و شما را از شر آن جوش زشت خلاص کند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش‌ها کمی باعث خشکی بیش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتیجه کار را خراب‌تر هم کنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، کمی بیشتر ملاحظه کنید.

چطور قرمزی  جوش را یک شبه از بین ببرید
۱ – قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

۲ – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

۳ – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

۴ – قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

نکته :
مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

نمی‌گذارد جای جوش زخم شود
روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

یک شبه دانه‌های سرسیاه را از بین ببرید
۱ – باید پوست‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه‌های سرسیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛به همین دلیل تمیز نگه‌داشتن پوست می‌تواند به پاک کردن دانه‌‌های سرسیاه کمک کند.

۲ – با یک لایه‌بردار ملایم سلول‌های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول‌های مرده روی پوست هم می‌ تواند عامل ایجاد جوش و دانه‌های سرسیاه باشد.

۳ – یک حوله را داغ کنید و روی این دانه‌های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می‌شود که دانه‌های سرسیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان‌تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه‌های سرسیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنید.

۴ – نوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه‌‌‌ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می‌تواند التهاب ایجاد کند.

۵ – در نهایت با یک کرم مخصوص دانه‌های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.

این محلول هم معجزه می‌کند
مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود.

روغن برخی گیاهان هم مفید است
راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن‌های تقطیر شده‌ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق‌العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ‌بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند. حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن‌ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی‌شود.

پزشکان چه دارویی تجویز می‌کنند
اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در کوتاه‌مدت چنین داروهایی می‌تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش‌ها کاهش می‌یابند.باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه کم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی‌آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند.

برای پوست‌های حساس از خمیر دندان استفاده نکنید
اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید ۳درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می کشد.

این راه‌ها درمان قطعی نیستند
یادتان باشد که این راه‌ها نمی‌توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می‌توانند به طور خیلی موقت جوش‌ها و آکنه‌‌ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمی‌گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش‌ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و  نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده‌باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می‌کند.

راهنمای قدم به قدم برای یک شبه نابود کردن جوش‌ها
۱ – مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است.

۲ – یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و آن را هر یک ساعت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید؛ البته حواستان باشد که هر وقت احساس درد کردید؛ یخ را بردارید.

۳ – خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید،درجه حرارت سشوار را روی کمترین حد قرار دهید تا سردترین باد را داشته‌باشید. باید حدود ۳ تا  ۵ دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید.حواستان باشد که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر گاه احساس کردید داغ شده‌است، کار را متوقف کنید.

۴ – قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان‌‌های ژله‌ای هم برای این کار مناسب نیستند.

۵ – صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید.

۶ – حالا می‌توانید باقی‌مانده جای جوش را با کانسیلر یا هر نوع کرم‌پودر و ماده آرایشی دیگر بپوشانید.



تاريخ : دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, | 4:44 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


تاريخ : دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, | 4:40 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

اس ام اس پ ن پ داغ غ غ غ غ غ غ

رفیقم میگه وای یعنی این امتحانو میدیمو میریم که میریم . . .
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ وامیستیم، یه آبو جارو هم میکنیم کف سالن رو، گناه دارن!!
رفیقم میگه وای یعنی این امتحانو میدیمو میریم که میریم . . .
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ وامیستیم، یه آبو جارو هم میکنیم کف سالن رو، گناه دارن!!
.
.
.
بچه داییم به دنیا اومده .. همه خوشحال و اینا .. مامان بزرگم برگشته میگه حالا میخاین براش اسم بذارین؟… پـَـ نه پـَـ میخایم همین جوری ولش کنیم اسمش بشه:… نیو فولدر!!!
.
.
.
رفتیم جن?ل کنار رودخونه چادر زدیم. یه درخت از ریشه کنده شده بود و افتاده بود تو آب. دوستم می?ه درخته کنده شده. ?فتم پ ن پ ?رمش شده پاهاشو ?ذاشته تو آب خنک بشه.
.
.
.
تا دو ساعت بعد نصف شب داریم صفحات پ ن پ رو میخونیم , خسته و کوفته به داداشم میگم چراغو خاموش کن. . .
میگه میخوای بخوابی؟
میگم نه تازه فیلم پ ن پ رو دانلود کردم خواستم اتاق جو سینما بگیره!
.
.
.
استاد اومده برگه تمرین داده , یکی از بچه ها میپرسه استاد حل کنیم ؟
استاد گفت : پ ن پ ببر واسه مامانت سبزی بخر بزارتوش…!
.
.
.
رفتم مغازه یه سبد پر خرید کردم ، یارو میگه : کیسه هم میخوای ؟ پَ نه پَ فرغون آوردم با اون می برم
.
.
.
به رفیقم میگم توی باغ نیستی چرا ؟ میگه یعنی متوجه نیستم ؟ گفتم پَ نه پَ توی کوچه ای ! بفرما داخل جلوی در بده !
.
.
.
صدای خر و پفش کشتمون!!!تکونش دادم از خواب پرید گفت صدای خر و پفم اذیتت میکنه ؟ گفتم په نه په جنس صداتو دوست دارم فقط میخواستم بهت بگم تئ ائج که میری رو تحریراتش بیشتر کار کنی
.
.
.
رفتم بستنی بخرم . صف واستاده بودن . یارو اومده میگه آقا صفه !؟ په نه په دیوار دفاعیه واستادیم ضربه ایسگاهی بزنن !!
.
.
.
اومدم خونه میگم سلام دیدم مامانم زل زده تو چشام، میگم چی شده میگه هیچی فقط داشتم فکر می کردم که چی بگم که تو پ نه پ نگی.
مادربزرگم آلزایمرگرفته فامیلمون میگه اثرات پیریه؟ میگم پ ن پ بسوزه پدرعاشقی
.
.
.

دیروز بعد مدتها هوا آفتابی شده بود. سر خیابون بودم داشتم آسمون رو نگاه میکردم که داداشم اومد و میگه: داری آسمون رو نگاه میکنی؟ پـَـ نـَـ پـَـ پوشک مای بی بی پوشیدم سرمو مثل یه مرد بالا گرفتم.
.
.
.
رسیدم خونه دیدم مادرم وسایل جمع کرده برای خونه تکونی. میگم: همه وسایلو جمع کردی؟؟ میگه: پـَـ نـَـ پـَـ همرو ذهنی ضرب کردم بعدشم جذرشو حساب کردم. میگم: مامان؟! شما هم؟! میگه: پـَـ نـَـ پـَـ پاکشوما هم.
.
.
.
روز اول که دل من به تمنای تو پر زد، چون کبوتر لب بام تو نشستم، تو به من سنگ زدی، من جا خالی دادم رفت تو شیشه همسایه. پـَـ نـَـ پـَـ فکر کردی میخوره به من؟
.
.
.
دیشب ساعت ۱۲ رفتم از عابربانک پول بگیرم ”میگه وجه نقد موجود نیست” پسره پشتم بود پرسید آقا پول نداره؟ گفتم پـَـ نـَـ پـَـ داره، نمیده. میگه خودش لازم داره
.
.
.
دارن گوسفندرو قربونی میکنن. یه آفتابه آوردن که بهش آب بدن اومده میگه میخوان با آفتابه بش آب بدن؟ پـَـ نـَـ پـَـ آفتابه آوردن ببرنش دستشویی استرسش از بین بره !
.
.
.
رفتم در یخچال یه چیزی بخورم مادرم میگه گرسنته؟ می گم پـَـ نـَـ پـَـ گرممه میخوام خنک شم.
.
.
.
پسر داشته میرفته شب جمعه ای با دوستاش بیرون. باباش میگه میری شب نشینی با دوستات؟ میگه پـَـ نـَـ پـَـ از صدا و سیما زنگ زدن که برم براشون آواز بخونم و بعدشم براشون صحبت کنم
.
.
.
طرف به آسمون خاکستری نگاه میکنه به دوستش میگه اینا دوده؟ رفیقش میگه پـَـ نـَـ پـَـاسکرین سیور آسمونه!
با دوستامون جمع شده بودیم و بازی تراختور ،استقلال رو می دیدیم بعد ۹۰ دقیقه که تراختور ۲بر ۱برد. دوستم بر گشته و میگه:بابا شما هم بیکارید ها یعنی چه ۲۲نفر دنبال ۱توپند. بهش گفتم : پـَـ نـَـ پـَـ ۲۲توپ دنبال یه نفر برند
.
.
.
با دوستم رفتم جیگر بخوریم گفتم برو سفارش بده من بیرون میمونم برگشت گفت راستی بال هم داره سفارش بدم ؟ گفتم بال مرغ ؟ گفت پـَـ نـَـ پـَـ بال گوسفند
.
.
.
پلیس ماشینو خوابونده. رفتم خلافی و جریمه دادم،کاراشو کردم،بعد رفتم پارکینگ تحویلش بگیرم. مسوولش میپرسه: اومدی ماشینو ببری؟ میگم: پـَـ نـَـ پـَـ اومدم ملاقاتش! براش دوتا قوطی بنزین سوپر آوردم تنهایی بش بد نگذره
.
.
.
فامیلمون اومده خونمون میگه از وقتی بخاری گذاشتین خونتون اینقدر گرم شده ؟ گفتیمپـَـ نـَـ پـَـ از وقتی توی کانون فرهنگی آموزش ثبت نام کردیم.
.
.
.
رفتیم امتحان رانندگی ! یارو نشست پشت فرمون و تا اومده استارت بزنه ماشین ۲ متر پرید جلو ! سرهنگ به یارو گفت برو پایین ! گفت یعنی رد شدم ؟ گفت پـَـ نـَـ پـَـ شما ندید قبولی !
.
.
.

توی اتوبان کرج سوار تاکسی بودیم یه ماشین چپ کرده بود ترافیک شده بود یکی از مسافرا با خنده پرسید اوه اوه چپ کرده؟ اصلا حواسم نبود با عصبانیت گفتم : پـَـ نـَـ پـَـپشت ماشین میخاریده خودشو زده زمین کمرشو بخارونه
دوستم بعد از چند ساعت عمل بچش به دنیا اومده با کلی ذوق به باباش نشونش می ده. باباش میگه بچته؟ منم که اونجا وایساده بودم با دسته گلی در دست خیلی خونسرد رو به حاجی کردم گفتم پـَـ نـَـ پـَـ اینو الان از اینترنت دانلود کردیم نسخه آزمایشیه واسه تست تا اصلش بیاد
.
.
.
دارم قرص میخورم دوستم بهم میگه واقعا حالت بده؟ می گم پـَـ نـَـ پـَـ هوس اسمارتیس کردم نداشتیم دارم قرص می خورم
.
.
.
دختره نصف شب زنگ زده مزاحم شده، نه گذاشته نه برداشته میگه: سلام اهله حالی؟ میگم: پـَـ نـَـ پـَـ اهل کاشانم. شاکی شده میگه: مسخرم میکنی؟ میگم: پـَـ نـَـ پـَـ شانست زده، من سهراب سپهریم
.
.
.
نصف شب مامانم حالش خراب شده زنگ زدم اژانس میگه ماشین میخواین؟ پـَـ نـَـ پـَـامشب شب مهتــابه حبیبم رو میخوام
.
.
.
دارم ماشینمو میشورم٬ دوستم میاد میگه داری ماشینتو میشوری؟ پـَـ نـَـ پـَـ دارم آبیاریش می کنم بلکه رشد کنه بشه کامیون.
.
.
.
بابای دوستم مرده بود یه عکس بردیم بدیم که اعلامیه چاپ کنن. یارو عکسو دیده میگه مرده؟ گفتم پـَـ نـَـ پـَـ خوب عکسو نگا کن ببین میشناسیش فراریه خودشو زده به موش مردگی



تاريخ : شنبه 22 تير 1392برچسب:, | 1:32 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

گاهی افراد از بوی بد پا شاکی هستند، عده دیگری هم به ویژه آنها که سابقه خانوادگی تعریق بیش از حد کف دست و پا دارند، از خیس شدن کف پاها و جوراب هایشان در برخی شرایط مانند استرس یا ورزش شاکی هستند. در این مواقع، جوراب پوشیدن موجب جذب و تبخیر بیشتر عرق در تماس با هوا می شود.

در شرایط آب و هوایی سرد، جوراب به حفظ رطوبت پاها کمک کرده و خطر یخ زدگی را کاهش می دهد، هم چنین موجب حرکت آسان پاها در کفش، گرم نگه داشتن پا، تمیز نگه داشتن و راحتی پا و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری های پوستی است.

از منظر سلامت، بهتر است چه جورابی بپوشیم؟

افراد باید جوراب متناسب با سایز پای خود را انتخاب کنند. جوراب های تنگ و گشاد هر دو دردسر آفرین هستند، به طور کلی بهترین جنس برای جوراب، نخ است چرا که قابلیت جذب رطوبت و عرق پا و تبادل هوا را از طریق جوراب نخی، داخل کفش بهتر صورت می گیرد. البته بسته به شرایط، برای مثال در فصل زمستان و در نقاط سردسیر پوشیدن جوراب هایی با جنس گرم تر مانند جوراب های پشمی  بهتر است.

آیا جوراب می تواند در برخی افراد واکنش های حساسیتی ایجاد کند؟

بله. برخی افراد به جنس خاصی از جوراب حساسیت دارند و به قرمزی و خارش پوست پا دچار می شوند. یعنی علایم اگزمای تماسی آلرژیک پیدا می کنند. در این موارد، پزشک متخصص پوست با دیدن علایم اگزمایی در پوست پا و شک به آلرژی تماسی، می تواند به کمک برخی آزمایش ها این شک را به یقین تبدیل کند. البته گاهی، آلرژی پوستی فرد ناشی از رنگ پارچه است و ربطی به جنس آن ندارد. شایع ترین حالت آلرژی در این موارد، حساسیت به جنس کفش است. برای مثال، در فردی که به چرم حساسیت دارد، با پوشیدن کفش چرمی  و به مجرد خیس شدن جوراب در اثر عرق کردن و تماس پوست با آلرژن مورد نظر (چرم) از طریق رطوبت کفش و جوراب علایم حساسیت مانند خارش، قرمزی و گاه تاول و ترشح مایعات از پوست پا رخ می دهد.

درباره جوراب مناسب کودکان چه پیشنهادی دارید؟

پوست بچه ها نسبت به بزرگسالان حساس تر است. بنابراین توصیه می کنیم که در اطفال از جوراب های نخی استفاده شود تا امکان مشکلات حساسیتی به حداقل برسد. گرم نگه داشتن پای کودکان به ویژه هنگامی که شروع به راه رفتن می کنند، اهمیت خاصی دارد. جوراب در آنها می تواند از خراشیدگی، ساییدگی و بریدگی تاحدی جلوگیری و محافظت به عمل آورد.

به نظر شما، در چه شرایطی باید از جوراب استفاده شود؟

توصیه می شود که در محیط هایی که افراد متعددی تردد می کنند (مانندسالن های ورزشی) از جوراب استفاده شود، تا امکان اکتساب بیماری های پوستی کف پا به حداقل برسد. از نظر بهداشتی بهتر است هنگام پوشیدن کفش ها و خروج از منزل جوراب مناسب به پا کنیم اما در منزل در صورت استفاده از دمپایی های روفرشی شخصی، نیازی به استفاده از جوراب نیست. قابل ذکر است هنگامی که در پایان کارهای روزانه به خانه برمی گردیم، جوراب های خود را شسته و خشک کنیم و برای استفاده روز بعد آماده کنیم. این کار به رفع خستگی پاها و به بهداشت آنها کمک می کند.

بعضی ها عادت دارند بدون جوراب به استراحت پرداخته و بخوابند. نظرتان در این مورد چیست؟

به طور کلی بدون پوشش بودن پاها، امکان تبادلات هوا و دما را در پوست پا بیشتر می کند و احساس آرامش می دهد، این در حالی است که برخی از افراد از سرد بودن پاها رنج می برند و به ویژه در فصل سرما نیاز دارند که با جوراب مناسب بخوابند، در رابطه با این افراد و کسانی که مبتلا به بیماری هایی مانند اسکلرودرمی  هستند، پوشیدن جوراب در فصل سرما در خواب و بیداری لازم است ضمن اینکه در افراد دیابتی پوشیدن جوراب مناسب تاکید می شود، چرا که جوراب در افراد دیابتی که اختلال حس پا دارند تا حدود زیادی از بریدگی های ناخواسته و زخم شدن پا جلوگیری به عمل می آورد.



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:38 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

     ها! (7)

  ا        



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

روابط همسران: مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد تا متوجه شويد:

فلسفه حلقه ازدواج و انگشت چهارم چیست؟!

1- ابتدا کف دو دستتان را روبروي هم قرار دهيد و دو انگشت مياني دست هاي چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانيد.

2- چهار انگشت باقي مانده را از نوک آنها به هم متصل کنيد.

3- به اين ترتيب تمامي پنج انگشت به قرينه شان در دست ديگر متصل هستند.

4- سعي کنيد انگشتان شست را از هم جدا کنيد. انگشت شست نمايانگر والدين است. انگشت هاي شست مي توانند از هم جدا شوند زيرا تمام انسان ها روزي مي ميرند . به اين صورت والدين ما روزي ما را ترک خواهند کرد.

5- لطفا مجددا انگشت هاي شست را به هم متصل کنيد . سپس سعي کنيد انگشت هاي دوم را از هم جدا نمائيد. انگشت دوم (انگشت اشاره ) نمايانگر خواهران و برادران هستند. آنها هم براي خودشان همسر و فرزنداني دارند. اين هم دليلي است که انها ما را ترک کنند.

6- اکنون انگشت هاي اشاره را روي هم بگذاريد و انگشت هاي کوچک را از هم جدا کنيد. انگشت کوچک نماد فرزندان شما است. دير يا زود آنها ما را ترک مي کنند تا به دنبال زندگي خودشان بروند.

7- انگشت هاي کوچک را هم به روي هم بگذاريد. سعي کنيد انگشت هاي چهارم (همان ها که در آن حلقه ازدواج را قرار مي دهيم) را از هم باز کنيد. احتمالا متعجب خواهيد شد که مي بينيد به هيچ عنوان نمي توانيد آنها را از هم باز کنيد. به اين دليل که آنها نماد زن و شوهري هستند که براي تمام عمر به هم متصل باقي مي مانند.

عشق هاي واقعي هميشه و همه جا به هم متصل باقي مي مانند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

اب دریا در بخش های از ساحل سیدنی به رنگ قرمز در آمده است. گرچه این ساحل

به داشتن کوسه های فراوان مشهور است اما این بار قرمز شدن ساحل ربطی به خونریزی

کوسه ها ندارد و این جلبک ها هستند که آب را به رنگ قرمز درآورده اند.

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

خرید کردن برای خیلی از خانم ها حکم ورزش را دارد. براساس یک همه پرسی اینترنتی که 2000 زن به آن پاسخ دادند، مشخص شد که زنان به طور متوسط 399 ساعت و 46 دقیقه در سال را به خرید می گذرانند. این یعنی به ازای 63 سال زندگی—عمر متوسط—خانم ها هشت سال و نیمش را خرید می کنند.

قبل از اینکه بخواهید هر قضاوتی در این مورد بکنید، دو نکته را باید بدانید:

یکی اینکه وسائل و ملزومات خانه مثل شیر، خمیردندان خودشان اتوماتیک وار نو نمی شوند. معمولاً وظیفه خرید خانه برای کل خانواده بر عهده خانم هاست. به عبارت دیگر، خیلی از این ساعات خرید که عنوان شد، صرف خرید خودشان نمی شود، بلکه کاری است که باید حتماً انجام دهند.

اینطور نیست که مردان ساعات بیکاریشان را صرف تحقیق درمورد واکسن جدید برای سرطان سپری کنند. در یک تحقیق مشخص شد که مردان به طور متوسط 11 سال از عمر متوسط خود را صرف تماشای تلویزیون و یک ماه تمام را صرف جستجو کردن برای پیدا کردن جوراب هایشان می گذرانند. با در نظر داشتن این نکات، حالا وارد جزئیات این تحقیق می شویم.

* موادغذایی: خرید محصولات غذایی مورد نیاز خانواده و بچه ها طی 84 مرتبه خریدی که به خواروبارفروشی و فروشگاه های موادغذایی می روند، 95 ساعت و 55 دقیقه از سال خانم ها را در بر می گیرد.

* لباس: پیدا کردن یک شلوار جین مناسب مطمئناً خیلی وقت می برد. 100 ساعت و 48 دقیقه از آن 399 ساعت طی 30 مرتبه سر زدن به فروشگاه های لباس فروشی، وقت خانم ها را می گیرد.

* کفش: خانم ها معمولاً حساسیت فوق العاده ای روی کفش هایشان دارند. آنها به طورمتوسط 40 مرتبه در سال به کفش فروشی ها سر می زنند و 40 ساعت و 30 دقیقه از سال خود را صرف خرید کفش می کنند.

* کتاب: چه  کسی دوست ندارد 31 ساعت و 21 دقیقه از وقت خود را در سال در یک کتابفروشی ساکت و آرام صرف ورق زدن کتاب های مختلف و انتخاب از بین آنها بگذراند؟

* لوازم آرایش: خرید لوازم آرایشی و بهداشتی 17 ساعت و 33 دقیقه از وقت خانم ها را در سال می گیرد. لازم به ذکر است که خانم ها به طورمتوسط 27 مرتبه در سال به فروشگاه های لوازم آرایشی سر می زنند.

* پاساژگردی: خیلی وقت ها فقط تماشای ویترین مغازه ها لذت بخش تر از خرید کردن است. اینکار به  طور متوسط 49 ساعت از وقت خانم ها را در سال به خود اختصاص می دهد.

* هدیه: خرید کردن همیشه فقط به خودمان اختصاص ندارد، به همین دلیل 19 مرتبه از 301 مرتبه ای که خانم ها در طول سال به خرید می روند، صرف خرید هدیه برای دوستان و اقوام می شود.

چقدر خرید کردن یعنی اعتیاد به خرید؟

وقتی کسی به محض دریافت حقوق فوراً روانه بازار شود و تا به آخر نرساندن حساب بانکیش دست از آن نکشد، یعنی مشکلی وجود دارد. اما اگر کسی آنقدر پول داشته باشد که بتواند از پس ولخرجی هایش بربیاید چه؟ باز هم مشکلی هست؟ آیا ساعاتی که در مغازه ها و فروشگاه ها سپری می شود ملاک خوبی برای اعتیاد یا عدم اعتیاد افراد به خرید است؟ اگر کسی 399 ساعت در سال را صرف خواندن کتاب داستان کند یعنی مشکل کتاب خواندن دارد؟ برخی روانشناسان اعتقاد دارند که انجام بیش از حد هرکاری به معنی اعتیاد به آن کار است، اعتیادی احساسی که ممکن است ضررهای مالی هم برای فرد به دنبال داشته باشد.

آیا کسی را می شناسید که بخواهد مدت  زمانی که صرف خرید کردن می کند را کمتر کرده و اعتیاد خود به خرید را از بین ببرد؟ شاید هم خودتان یکی از این افراد باشید. به نظر شما نشانه های اعتیاد به خرید کردن چیست؟ ما را از نظراتتان بهره مند کنید.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

یک مرد چینی که خانه اش در مسیر یک بزرگراه قرار گرفته و آنرا نفروخته اکنون خانه اش را در میان بزرگراه مناظره می کند.

لو بائوگن به همراه همسرش در ابتدا توافق کرده اند تا خانه خود را به شهرداری بفروشند اما پس از آن از این کار خود منصرف شدند و تصمیم گرفتند تا در مقابل این کار مقاومت کنند.

وقتی خانه‌تان رابه شهرداری‌ نفروشید این بلا سرتان می آید!! + عکس

این زوج کهنسال معتقدند که هزینه ای که شهرداری شهر ونلینگ بابت خروج آنها می دهد بسیار پایین بوده و آنها ا این مقدار پول نمی توانند خانه ای ۵ طبقه در دیگر نقطه این شهر بخرند.

هم اکنون کار ساخت این بزرگراه به اتمام رسیده و مسئولان شهرداری منتظر ترک خانه این زوج هستند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

نشریه ایران دخت در پرونده ای ویژه به بررسی سوژه عمل جراحی بین هنرمندان سینما پرداخته است.

در این پرونده ویژه آمده است: در بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی - تاریخی دیدن چهره شخصیت های تاریخی با بینی عمل کرده ملموس نیست و بارها شاهد آن بودیم که کارگردانی در پی بازیگری است که بینی اش عمل کرده نباشد.

این نشریه در ادامه می آورد: زمانی بینی عمل کرده در بین خانم ها بیشتر رواج داشت و در بین آقایان کمتر. در این چند سال اخیر تعداد آقایان هم بیشتر شده است. اما قبول کنید ظرافت زیاد هم برای آقایان زیبا نیست!

سپند امیرسلیمانی، امین حیایی و میکاییل شهرستانی جزو بازیگرانی هستند که با وجود اینکه کاملا مشخص است بینی شان عمل شده اما در چهره شان عادی جلوه می کند و تناسب آن، برهم نخورده است. معمولا آناتومی  زیبایی صورت به 3 دسته ثلث فوقانی، ثلث میانی و ثلث تحتانی تقسیم می شود که همگی باید هم اندازه هم باشند. یوسف مرادیان با وجود چهره ای کاملا خوش تیپ، جراحی بینی اش این تناسب را کمی  برهم زده و با وجود اینکه بینی ایی کوچک و ظریف دارد اما این ظرافت با چهره کاملا سازگار است.

امید زندگانی بینی اش بسیار صاف و سر بالاست که این همان ظرافت است که با دیگر اجزای صورت تناسبی ندارد. کمتر کسی چهره پیش از عمل او را به خاطر می آورد اما به هر حال امید زندگانی را با همین چهره می شناسیم.

حمید گودرزی، حامد کمیلی و امین زندگانی، با وجود اینکه بینی شان جراحی شده اما کاملا مشخص است که نه صرف کوچک کردن و تراشیدن بلکه اصلاحاتی روی آن صورت گرفته و خلاصه تابلو نیست.

برزو ارجمند پیش تر با وجود اینکه بینی کامكلا بزرگی داشت اما باید پذیرفت که در چهره اش به عنوان یک عیب خودنمایی نمی کرد و اگر عمل نمی شد بهتر بود چراکه بینی او هم همانند امید زندگانی بسیار صاف و تراشیده است.

و اما بینی عمل شده حسام نواب صفوی، نه تنها به صورتش نمی آید، بلکه بسیار زنانه، کوچک و سربالاست و قطعا به او کمک نمی کند که چهره جذاب الویس پریسلی را برایش به ارمغان بیاورد.

برخی ها نه تنها با بزرگی بینی شان مشکلی ندارند بلکه آن را بخشی از کارکتر چهره خود می دانند و به قول مهران رجبی، بینی بزرگش، تعادلی در او ایجاد می کند. به طور مثال اگر یوسف صیادی بینی اش را عمل کند، دیگر یوسف صیادی نیست مثل امیر نوری یا رابعه اسکویی که اگر لاغر شوند بهتر است اسم شان را هم عوض کنند.

علیرضا خمسه اگر بینی اش را جراحی کند، قطعا باید به فکر دیگر جراحی های زیبایی صورت نیز باشد.

فرهاد آئیش و رضا کیانیان، بینی بزرگی دارند اما بدون آن بینی دیگر خودشان نیست و کارکتر چهره شان تغییر می کند.

مسعود کرامتی و داریوش فرهنگ بینی های کاملا بزرگ و گوشتی دارند. اما واقعا اگر بینی شان کوچک می شد، زیباتر بودند؟

ارژنگ امیرفضلی و جواد رضویان، برای ایفای نقش های طنز به بینی بزرگشان احتیاج دارند.

برادران ارجمند، داریوش و انوشیروان نیز بینی شان نسبت به صورت شان بزرگ است. البته این بینی در صورت داریوش ارجمند به او کمک می کند که چهره ای پرصلابت و قدرتمند به خود گیرد و حس مردی خشن و گاه سنتی و یک دنده را به خوبی بروز دهد.

به هر حال طبیعت آقایان همیشه با خانم ها متفاوت است، بیشتر خانم ها در پی بینی عروسکی و قشنگ می گردند که وقتی در آیینه بدان می نگرند به تنهایی نیز زیبا باشد.

فلور نظری و آرام جعفری پیش تر بینی های بزرگی نداشتند، اما با جراحی بینی و تبدیل اش به بینی عروسکی، فاصله بینی تا لب شان کمی  بیشتر شده و در مجموع چهره شان تغییر بسیاری کرده.

کتایون ریاحی در دهه ۶۰ جزو مطرح ترین چهره های سینمای ایران بود. به خصوص اینکه چشمان رنگی او پس از فریماه فرجامی ، چهره او را بیش از دیگران مطرح می کرد. پس از جراحی بینی هرچند تناسب بین اندام های صورتش بیشتر شد اما تفاوت آنچنانی با سابق اش نداشت جز اینکه در کلوزآپ ها جای تیغ جراحی و تفاوت بین بخش های چپ و راست بینی اش دیده می شود.

سیما تیرانداز و شهره سلطانی بینی عمل کرده معمولی دارند و با صورت شان تناسب کامل دارد. نه بسیار کوچک و نه عروسکی است.

لادن طباطبایی و بهنوش بختیاری جزو بازیگرانی هستند که بیش از دیگر نقاط صورت شان بینی شان به چشم می خورد. اما به هر حال از ابتدا چهره شان با همین فرم در ذهن ها جا افتاده است.

عاطفه رضوی نیز در اولین فیلم هایش بینی عملکرده نداشت. بینی اش بزرگ بود اما کاملا بر چهره اش نشسته بود. پس از جراحی بزرگی بینی تغییری نکرد اما سر بالا شد.

هانیه توسلی نیز جزو بازیگرانی است که جراحی بینی در چهره اش محسوس نیست و بزرگ جلوه می کند.

الناز شاکردوست و بهنوش طباطبایی اجزای صورت ظریفی دارند و بینی شان نیز بسیار ظریف عمل شده و کاملا با چهره شان هماهنگ است.

کمند امیرسلیمانی بینی کوچکی داشت و با ظرافت چهره اش سازگار اما چرا چنین تغییری داد را باید از خودش پرسید.

افسانه بایگان بیشترین حضورش در تصویر با بینی عمل نکرده بود. بینی اش بزرگ اما زنانگی و جذابیت اش کاملا نمایان بود. به هر حال پس از جراحی فوکوس بیشتر روی دندان هایش است.

حدیث فولادوند نیز جزو آن دسته از بازیگرانی بود که با جراحی بینی اش تناسب بین اندام صورت اش را از دست داد و چهره معصوم و ملیحی که اغلب در بازی هایش دیده می شد را تحت تاثیر قرار داد. پیش تر بینی اش بزرگ بود اما در مجموع چهره اش مطلوب تر از پس از عمل.

نگار فروزنده چشمانی درشت دارد و بینی اصلی اش به غرور چهره اش کمک می کرد اما پس از جراحی شخصیت چهره اش تغییر کرد و به یک زن پرجنب وجوش، گاهی شوخ طبع و گاهی شیطون تبدیل شد. اما حقیقتا بینی قبلی اش بیشتر با چهره اش سازگار بود.

آزیتا حاجیان چهره کاملا جذاب و شیرینی دارد. بینی اش عمل کرده نیست بلکه در نماهایی کاملا بزرگ هم جلوه می کند اما آزیتا حاجیان همین است و ما چهره اش را کاملا دوست داریم.

مریم امیرجلالی زن درشت اندام با بینی کمی  بزرگ و بلند است اما همین فرم اوست که به کارکتر بازی هایش کمک می کند.

ایران دخت در ادامه با ناموفق ترین عمل بینی اشاره می کند و می نویسد: صبا کمالی با چهره ملیح و ظریف اش که در سریال پس از باران بسیار محبوب بود، چنین تغییرات اساسی در صورت اش ایجاد کرد و او را از یک دختر شاد و سرزنده به چهره  ای کاملا عبوس و عنق مبدل کرد؟ بینی اش کوچک بود و کاملا مناسب صورت اش.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

یک شرکت ساختمان سازی چینی اخیرا از برنامه های خود برای ساخت بلندترین آسمان خراش جهان طی سه ماه خبر داده است.

ساختمان «Sky City» در شهر چانگشا در جنوب شرق چین یک سازه 220 طبقه با ارتفاع 838 متر خواهد بود.

این سازه قابلیت اسکان 17 هزار و 400 تن را داشته و همچنین از هتلها، بیمارستانها، مدارس و فضاهای اداری با استفاده از 104 آسانسور پرسرعت برخودار است.

این سازه 9.7 متر بلندتر از برج الخلیفه دبی خواهد بود که در حال حاضر عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که شرکت «Broad Group»، سازندگان این سازه مدعی هستند که هزینه ساخت برج Sky City تقزیبا نیمی از هزینه های برج دبی را خواهد داشت.

برج شارد لندن در برابر این آسمان خراش با ارتفاع 530 متر بسیار کوچک بوده و Sky City پس از تکمیل نشان دهنده وجود 9 مورد از 10 آسمان خراش بلند جهان در آسیا خواهد بود. اما جالبترین مسأله در مورد این آسمان خراش آن است که طراحان قصد دارند آن را در تنها 90 روز بسازند.

تلاش باورنکردنی چینی ها؛ ساخت بلندترین آسمان‌خراش جهان در 90روز! + عکس

این زمان بندی عجیب که به معنی ساخت پنج طبقه در یک روز بوده، بر شیوه انقلابی ساختمانهای از پیش ساخته شده تکیه داشته که در آن بلوکهای سازه برای صرفه جویی در زمان در خارج از محل ساخته و بهم متصل شده اند. با وجود نگرانی ها در مورد استحکام این ساختمان، سازندگان مدعی هستند که این سازه می تواند در برابر یک زلزله 9 ریشتری مقاومت کند.

بزرگترین آسما ن خراشهای جهان به شرح زیر هستند:

- برج الخلیفه: دبی، امارات متحده عربی با 163 طبقه و 828 متر ارتفاع

- هتل رویال برج ساعت مکه: 120 طبقه و 601 متر ارتفاع

« تایپه 101»، تایوان، با 101 طبقه و 509 متر ارتفاع

- مرکز مالی جهانی شانگهای: شانگهای، چین با 101 طبقه و 492 متر ارتفاع

- مرکز تجارت بین المللی: هونگ کونگ با 118 طبقه و 484 متر ارتفاع

در این پروژه که از فضای یک میلیون متر مربع برخوردار بوده، از 3000 کارگر و 200 هزار تن فولاد استفاده خواهد شد که در پایان یک شهر کوچک را به نمایش خواهد گذاشت. در این ساختمان بیش از 5000 واحد مسکونی برای اسکان 17 هزار و 400 ساکن، یک هتل برای 1000 مهمان،  یک بیمارستان، پنج مدرسه و فضای اداری با ظرفیت کلی 31 هزار تن وجود خواهد داشت.

هزینه ساخت این آسمان خراش حدود 400 میلیون پوند برآورد شده که بسیار کمتر از بودجه 940 میلیون پوندی برج الخلیفه خواهد بود که ساخت آن پنج سال بطول انجامید.

این پروژه همچنان در انتظار تائید دولت چین بوده، اما سازندگان امیدوارند بتوانند تا پایان دسامبر کار خود را آغاز و پیش از آوریل 2013 آن را آماده کرده باشند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:7 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

نکاتی طلایی برای مردان زیبا،خوشبو،سالم و...

اینبار برای آقایان و پسران یک مطلب بسیار خوب گذاشتم. همه ی ما مردان نیز دوست داریم فردی باشیم زیبا، سالم و با کلاس. با مطالعه این بخش که با عنوان نکاتی طلایی برای مردان زیبا، سالم ، خوشبو و مرتب، منتشر شده است مردی جنتل من و زیبا خواهید شد.

نکاتی طلایی برای مردان زیبا، سالم ، خوشبو و مرتب

اکثر مردان یاد گرفته اند که بعد از بلند شدن از خواب موهایشان را شانه کنند، قبل از خوردن غذا دستهایشان را بشویند و بعد از هر وعده قضایی دندانهایشان را مسواک بزنند اما علاوه بر این اصول اولیه نظافت، رعایت چند نکته دیگر هم برای آقایان ضرورت دارد. این نکات را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا یک مرد متشخص سالم ، خوشبو و مرتب باشید.   

 

 
۱ - ناخنهایتان را تمیز و مرتب کنید
ناخنهای کثیف و نامرتب نشان دهنده بهداشت ضعیف افراد است.همه ناخنهایتان را به یک اندازه کوتاه کنید و زیر ناخنهایتان را هم مرتبا” تمیز کنید تا جرم و آلودگی در آن جمع نشود. اگر پوست دور ناخن شما خشک شده و یا پوست پوست شده است ، با چند قطره روغن زیتون آن را مرطوب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه دستهایتان را بشویید.
 
۲ - هرشب صورتتان را بشویید
تقریبا” همه مجله های زیبایی به زنان توصیه می کنند که هر روز صورتشان را بشویند اما مردان هم باید به این توصیه عمل کنند . در پایان هر روز از یک پاک کننده صورت ملایم استفاده کنید تا گرد و غبار ، آلودگی و روغنهایی که در طول روز روی پوست صورتتان تجمع کرده اند را کاملا” پاک کنید.
 
۳ - موهای ناخواسته صورتتان را اصلاح کنید
انسانها طبیعتا موجودات پرمویی هستند اما این به این معنا نیست که ما مجبوریم همه موهایمان را تحمل کنیم. هرگز موهای بینی خود را فراموش نکنید.حداقل هفته ای یکبار موهای بینی خود را اصلاح کنید تا موهای زائد بینی از سوراخهای بینی بیرون نزند. برای از بین بردن موهای بینی و همینطور موهای زائد داخل و اطراف گوش می توانید از دستگاههای مخصوص اینکار استفاده کنید.
 
۴ - هر روز از نخ دندان استفاده کنید
دندانپزشکتان همیشه به شما توصیه می کند که هر روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان جرمها و غذاهای باقیمانده در بین دندانهای شما را کاملا تمیز می کند و باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری لثه و کرم خوردگی دندان به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید و بعد با دهان شویه دهانتان را بشویید.
 
۵ - از کرم مخصوص اصلاح یا کف ریش استفاده کنید
این کرم نه تنها به شما کمک می کند که راحتتر اصلاح کنید بلکه باعث می شود پوست صورتتان نرم و مرطوب شود. بعد از اصلاح هم بهتر است از افترشیوها و یا مرطوب کننده های دیگر استفاده کنید تا پوست صورتتان نرمتر شود.
 
۶ - از نرم کننده استفاده کنید
بهتر است حداقل یک روز درمیان موهایتان را بشویید و هنگام شستشو ، علاوه بر شامپو از نرم کننده هم استفاده کنید. در حالیکه شامپو ، کثیفی و آلاینده های زیستی محیطی را از روی موهای شما پاک می کند ، نرم کننده رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین می کند.اگر موهای شما خشک و شکننده است ، هر هفته یکبار از یک نرم کننده خیلی قوی استفاده کنید.
 
۷ - کرم ضد آفتاب بزنید
صورت و نقاط دیگر بدنتان که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. استفاده از این کرمها ، پوستتان را از اشعه های مضر خورشید حفظ می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. از عینک آفتابی هم استفاده کنید تا چشمانتان از اشعه یو وی در امان بمانند.

 



تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

1- محتوای سوره حمد

      این سوره به دو بخش تقسیم می شود: بخشی از حمد و ثنای خدا سخن می گوید و بخشی از نیازهای بنده.

2- محتوای سوره بقره

      بحث های پیرامون توحید و خداشناسی، معاد و زندگی پس از مرگ، اعجاز قرآن،بحثهای درباره یهود و منافقان، تاریخ پیامبران مخصوصاً حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت موسی علیه السلام، بحثهایی در زمینه احکام مختلف اسلامی از قبیل نماز، روزه، جهاد، حج، تغییر قبله، ازدواج و طلاق، تجارت، دَین، ربا، انفاق، قصاص، تحریم قسمتی از گوشت های حرام، قمار، شراب و بخشی از احکام وصیت.

3- محتوای سوره آل عمران

بحثهایی در زمینه ایمان و اسلام و استقامت در راه حمایت و گسترش اسلام، مبارزه منطقی با یهود و مسیحیت و مشرکان و پاره ای از تربیتی و نفی عقاید باطل.

4- محتوای سوره نساء

دعوت به ایمان و عدالت، ذکر سرگذشت پیشینیان، قانون ارث، قوانین مربوط به ازدواج، قوانین کلی برای حفظ اموال عمومی، کنترل و نگهداری و بهسازی محیط خانواده، حقوق وظایف افراد جامعه در برابر یکدیگر، معرفی دشمنان، لزوم اطاعت از رهبری، تشویق مسلمانان به مبارزه و اهمیت هجرت.

5- محتوای سوره مائده

      معرفی عقائد و معارف اسلامی، مسأله رهبری پس از پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله، مسأله اعتقاد به تثلیث در مسیحیت، وفای به عهد، عدالت اجتماعی، شهادت به عدل، تحریم قتل نفس با ذکر داستان فرزندان آدم علیه السلام هابیل و قابیل، معرفی غذاهای حلال و حرام و قسمتی از احکام وضو و تیمّم.

6- محتوای سوره انعام

مبارزه با شرک و بت پرستی، دعوت به اصول سه گانه ی توحید، نبوت، معاد و ذکر اعمال و کردار و بدعتهای مشرکان.

7- محتوای سوره اعراف

      ذکر مسأله مبدأ و معاد، داستان آفرینش آدم، ذکر سرگذشت اقوام نوح و لوط و شعیب (ع) و سرگذشت بنی اسرائیل و مبارزه ی حضرت موسی (ع) با فرعون.

8- محتوای سوره انفال

ذکر مسائل مالی و اقتصادی از جمله: انفال و غنائم، بیان صفات و امتیازات مؤمنان واقعی، داستان جنگ بدر، ذکر احکام جهاد، ذکر جریان شب تاریخی هجرت پیامبر صلّی الله علیه از مکه به مدینه، وضع مشرکان و خرافات آنها قبل از اسلام، بیان حکم خُمس، بیان برتری معنوی مسلمانان بر کفّار، حکم اسیران جنگی، بیان مبارزه با منافقان و راه شناخت آنان.

9- محتوای سوره توبه

قطع رابطه با مشرکان، بیان سرنوشت منافقان و نشانه های آنان، ذکر انحراف اهل کتاب از حقیقت توحید، بحث های مربوط به جهاد، ستایش مجاهدان راه خدا، اشاره به زکات، بیان پرهیز از تراکم ثروت، لزوم تحصیل علم، ذکر داستان هجرت پیامبر صلّی الله علیه و آله، بیان مسأله ماه های حرام، موضوع گرفتن جزیه از اقلیت های مذهبی.

10- محتوای سوره یونس

تکیه بر مسأله ی مبدأ و معاد، مسأله ی وحی و مقام پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله، بیان نشانه های عظمت خداوند، ذکر زندگی پیامبران از جمله: نوح (ع)،موسی(ع) و یونس(ع)،  بیان لجاجت و سرسختی بت پرستان در برابر حق.

11- محتوای سوره هود

ذکر سرگذشت پیامبران مخصوصاً حضرت نوح، مبارزه با شرک و بت پرستی، ذکر مسأله معاد، دستور استقامت کردن به مؤمنان، ذکر سرگذشت هود و صالح و ابراهیم و لوط و حضرت موسی (ع) و مبارزات آنان.

12-محتوای سوره یوسف

تمام آیات این سوره جز چند آیه ی آخر در مورد سرگذشت جالب و شیرین و عبرت انگیز حضرت یوسف (ع) است.

13- محتوای سوره رعد

بیان حقّانیت و عظمت قرآن، ذکر اسرار آفرینش آسمان ها و بیان معاد، اشاره به تسبیح کردن رعد، ذکر سجده آسمانیان و زمینی ها در برابر عظمت خدا، بیان مثال های زیبا برای شناخت حق و باطل، ذکر وفای به عهد و صله ی رحم و صبر و استقامت و انفاق کردن در پنهان و آشکار و بیان سرگذشت اقوام یاغی و سرکش و تهدید کفّار.

14- محتوای سوره ابراهیم

      بیان داستان قهرمان توحید حضرت ابراهیم (ع)، ذکر تاریخ انبیای گذشته مانند: حضرت نوح و موسی (ع) و قوم عاد و ثمود و بیان مسأله مبدأ و معاد.

15- محتوای سوره حجر

سفارش به مطالعه در اسرار آفرینش، بیان مسأله معاد و کیفر بدکاران، ذکر اهمیت قرآن، بیان داستان آدم و سرکشی لبلیس، اشاره به سرگذشت اقوامی چون قوم لوط و صالح و شعیب (ع).

16- محتوای سوره نحل

بیان پاره ای از نعمت های خداوند از قبیل باران و نور آفتاب، انواع گیاهان و میوه ها و مواد غذایی و حیواناتی که خدمتگزار انسان ها هستند، اشاره ی پُر معنی و کوتاه به زنبور عسل، ذکر دلایل توحید، بیان معاد و تهدید مشرکان، دستور به عدل و احسان، هجرت و جهاد و نهی از فحشاء و ظلم و ستم و پیمان شکنی، ذکر کوتاهی  از حضرت ابراهیم(ع).

17- محتوای سوره اسراء

بیان دلایل نبوت، ذکر داستان معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله، بیان تاریخ پُر ماجرای بنی اسرائیل، ذکر مسأله وجود حساب و کتاب در زندگی این جهان، حق شناسی بخصوص در رابطه با پدر و مادر، تحریم اسراف و تبذیر کردن و همچنین بُخل و فرزندکشی (در جاهلیت)، زنا و خوردن مال یتیم، کم فروشی، تکبر، خونریزی، بیان تأثیر قرآن در درمان هرگونه بیماری اخلاقی و اجتماعی، ذکر معجزه بودن قرآن.

18- محتوای سوره کهف

ذکر داستان اصحاب کهف، ذکر داستان ملاقات حضرت موسی و خِضر(هر چند نام خِضر در این سوره نیامده) و بیان درسی عمیق و زیبا در این باره، بیان ماجرای ذُوالقرنین و یأجوج و مأجوج.

19- محتوای سوره مریم

بیان سرگذشت حضرت زکریا و حضرت مریم و عیسی (ع) و ابراهیم و فرزندش اسماعیل و ادریس و پاره ای دیگر از پیامبران بزرگ الهی، بیان مباحثی از قیامت، نفی فرزند داشتن خداوند و بیان مسأله شفاعت.

20- محتوای سوره طه

اشاره به عظمت قرآن و بیان صفات جمال و جلال خداوند، ذکر داستان حضرت موسی و گوساله پرستی بنی اسرائیل، اشاره به مسأله معاد و بیان سرگذشت آدم (ع) و حوّا در بهشت و هبوط آنان.

21- محتوای سوره انبیاء

      اشاره به فرازهایی از حالات 16 تن از پیامبران بزرگ الهی که عبارتند از: حضرت موسی، هارون، ابراهیم، لوط، اسحاق، یعقوب، نوح، داود، سلیمان، ایوب، اسماعیل، ادریس، ذوالکفل، ذَالنّون (یونس)، زکریا و یحیی. همچنین اشاره به توحید و پیروزی حق علیه باطل.

22- محتوای سوره حج

      ذکر آیاتی در مورد معاد و بیان دلایل آن، بررسی سرگذشت عبرت انگیز گذشتگان از جمله قوم نوح، عاد، ثمود، قوم ابراهیم و لوط، قوم شعیب و قوم موسی. بیان مباحثی در مورد مسأله حج و سابقه تاریخی آن از زمان حضرت ابراهیم و بیان مسأله قربانی کردن در حج و طواف...، تشویق به نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر و بیتن توکل کردن به خداوند.

23- محتوای سوره مؤمنون

      بیان اوصاف مؤمنان، بیان خداشناسی همراه با آوردن نشانه های مختلفی ار نظام شگرف آفرینش انسان و حیوانات و گیاهان، بیان سرگذشت پیلمبرانی چون: نوح، هود، موسی و عیسی علیهم السلام، بحث هایی درباره معاد.

24- محتوای سوره نور

این سوره را می توان سوره پاکدامنی و عفت و مبارزه با آلودگی های جنسی دانست. چرا که قسمت عمده ی دستوراتش بر محور پاکسازی اجتماع از طرق مختلف از آلودگی های جنسی دور می زند.

25- محتوای سوره فرقان

ذکر دلایل توحید و اشاره به منطق ضعیف مشرکان، نشانه های عظمت خداوند مانند: روشنایی آفتاب، ظلمت و تاریکی شب، باد و باران، زنده شدن زمین، آفرینش آسمانها و زمین و خورشید و ماه سیر منظم آنها، بیان صفات مؤمنان راستین.

26- محتوای سوره شُعراء

بیان عظمت قرآن، فرازهایی از سرگذشت هفت پیامبر بزرگ الهی که عبارتند از : نوح، هود، صالح، لوط، شعیب و حضرت موسی (ع) و مباحثی پیرامون شعرا.

27- محتوای سوره نمل

اشاره به معاد، ذکر سرگذشت پنج پیامبر الهی، بیان داستان حضرت سلیمان و ملکه سبأ و سخن پرندگانی چون هدهد و حشراتی چون مورچه با آن حضرت.

28- محتوای سوره قصص

      ذکر تاریخچه ی بنی اسرائیل، بیان داستان قارون آن مرد ثروتمند و مستکبر که سرگذشتی چون فرعون داشت و با این تفاوت که قارون در خاک فرورفت و فرعون در آب غرق شد.

29- محتوای سوره عنکبوت

 بیان مسأله امتحان شدن انسان ها، ذکر وضعیت منافقان، ذکر گوشه هایی از مبارزات پیامبران بزرگ الهی چون: حضرت نوح، ابراهیم، لوط، شعیب و بیان مسأله توحید و ضعف و ناتوانی معبودهای ساختگی.

30- محتوای سوره روم

پیشگویی پیروزی رومیان بر ایرانیان در جنگی که در آینده درگیر می شد، بیان گوشه ای لز طرز فکر و حالات افراد بی ایمان، اشاره به مسأله مالکیت و حق ذی القربی و نکوهش ربا خواری.

31- محتوای سوره لقمان

اشاره به عظمت قرآن، ذکر قسمتی از سخنان حکمت آمیز لقمان به فرزندش، بیان دلایل توحید و اشاره کوتاهی به مسأله معاد و بیان علم غیب خداوند.

32- محتوای سوره سجده

بیان عظمت قرآن، ذکر آفرینش انسان از خاک و آب و روح الهی، ذکر معاد و انذار و بشارت، اشاره کوتاهی به تاریخ بنی اسرائیل.

33- محتوای سوره احزاب

اشاره به پاره ای از خرافات دوران جاهلیت (قبل از اسلام) مانند مسأله ظِهار (یک شیوه طلاق در جاهلیت بوده)، اشاره به جنگ احزاب، اشاره به همسران پیامبر که باید در همه امور الگو باشند، اشاره به داستان زید پسر خوانده پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و ذکر مسأله حجاب.

34- محتوای سوره سبأ

بیان مسأله توحید و نبوت و معاد، ذکر نعمت های الهی،بیان سرنوشت شکر گزاران و کافران، دعوت انسان ها به تفکر و اندیشه و عمل صالح.

35- محتوای سوره فاطِر

بیان عظمت خداوند و مسأله توحید، اشاره به مسأله رهبری انبیا و مبارزه آنان با کافران، بیان اندرز و مواعظ الهی در زمینه های مختلف.

36- محتوای سوره یس

بیان رسالت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و قرآن مجید و هدف نزول آن، اشاره به رسالت بعضی از پیامبران الهی، ذکر مباحثی درباره توحید، معاد و پایان جهان و بهشت و دوزخ.

37- محتوای سوره صافّات

بحثی پیرامون گروه هایی از ملائکه، بیان عاقبت کافر، ذکر قسمتی از تاریخ انبیای بزرگ الهی  مانند: حضرت نوح، ابراهیم، اسحاق، موسی و هارون، الیاس، لوط و یونس(ع) و بیان یکی از انواع شرک که عبارت باشد از اعتقاد به خویشاوندی خداوند با جن یا فرشتگان، بیان پیروزی لشکر حق بر کفر و نفاق.

38- محتوای سوره ص

ذکر مسأله نبوت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله، اشاره به گوشه هایی از تاریخ پیامبران مخصوصاً: حضرت داود، سلیمان و ایوب، بیان سرنوشت کفار، بیان آفرینش انسان و مقام والای او و سجده کردن فرشتگان برای آدم.

39- محتوای سوره زُمر

بیان توحید و معاد، بیان پاداش و عذاب در قیامت، بیان اهمیت قرآن مجید، اشاره کوتاه به سرگذشت اقوام گذشته و ذکر مسأله توبه.

40- محتوای سوره مؤمن

طرح داستان حضرت موسی (ع) و فرعون، اشاره به مأمن آل فرعون، دعوت پیامبر صلّی الله علیه و آله به صبر و شکیبایی و اشاره به قیامت و توحید.

41- محتوای سوره فصّلت

توجه دان به قرآن، اشاره به آفرینش آسمان و زمین و مراحل پیدایش کره زمین و کوهها و گیاهان و حیوانات، اشاره به سرگذشت اقوام مغرور و سرکش گذشته از جمله قوم عاد و ثمود و اشاره کوتاهی به داستان حضرت موسی (ع) .

42- محتوای سوره شوری

اشاره به وحی و ارتباط پیامبران با خداوند، بیان یک سلسله مباحث اخلاقی مانند: استقامت، توبه، عفو و گذشت، فرو نشاندن آتش خشم، دوری کردن از لجاجت و دنیاپرستی و جزع و فزع به هنگام بروز مشکلات.

43- محتوای سوره زخرف

اشاره به اهمیت قرآن و نبوت پیامبر اسلام، مبارزه با تقلید های کورکورانه، اشاره به ارزش های باطلی که حاکم بر افراد بی ایمان است، بیان اندرزهای سودمند و مؤثر.

44- محتوای سوره دُخان

بیان عظمت قرآن و اینکه در شب قدر نازل شده است، اشاره به سرگذشت حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل در مقابل فرعون، اشاره به هدف آفرینش و بیهوده نبودن خلقت آسمان و زمین.

45- محتوای سوره جاثیه

      بیان عظمت قرآن، ذکر پاره ای از ادعاهای طبیعی مسلکان و پاسخ قاطع آنها، اشاره کوتاهی به سرنوشت بعضی اقوام گذشته چون بنی اسرائیل، دعوت به عفو و گذشت در عین قاطعیت و عدم انحراف از حق، اشاره به حوادث تکان دهنده قیامت، مخصوصاً مسئله نامه اعمال که تمامی کارهای انسان را بی کم و کاست دربرمی گیرد.

46- محتوای سوره احقاف

ذکر عظمت قرآن، اشاره به داستان قوم عاد که ساکن سرزمین احقاف بودند، اشاره به گسترش و عمومیت دعوت پیامبر اسلام تا آنجا که غیر از انسان ها طایفه جن را نیز شامل می شود.

47- محتوای سوره محمّد (ص)

بیان مسئله ایمان و کفر و مقایسه حال مؤمنان و کافران، بیان مسئله جهاد، ذکر شرح حال منافقان، بررسی سرنوشت اقوام گذشته، بیان آزمایش الهی به تناسب مسئله جنگ، ذکر مسئله انفاق که آن نیز نوعی جهاد است و نقطه مقابل آن بُخل.

48- محتوای سوره فتح

اشاره به پیروزی اسلام و تأکید بر تحقق خواب پیامبر صلّی الله علیه و آله مبنی بر وارد شدن به مکه و انجام مناسک عمره، اشاره به حوادث صلح حدیبیه و مسأله بیعت رضوان، اشاره به مقام پیامبر صلّی الله علیه و آله و هدف والای ایشان، معرفی کسانی که از شرکت در جهاد معاف هستند، اشاره به ویژگی های پیرامون پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و صفات مخصوص آن ها.

49-  محتوای سوره حُجرات

بیان آداب برخورد با پیامبر بزرگ اسلام صلّی الله علیه و آله، اشاره به یک سلسله اصول اخلاق اجتماعی اسلام، بیان دستوراتی در زمینه چگونگی حل و فصل اختلافات داخلی که احیاناً در میان مسلمانان روی می دهد، اشاره به اینکه ایمان تنها به گفتار نیست.

50- محتوای سوره ق

تقریباً تمام آیات این سوره بر محور معاد دور می زند و مباحثی چون ثبت اعمال و اقوال، مرگ و انتقال از این جهان به جهان دیگر، حوادث قیامت و استدلال بر مسئله معاد را مطرح می نماید. البته در این میان به اقوام طغیانگر گذشته چون فرعون و قوم عاد و قوم لوط و قوم شعیب و تُبَّع اشاره می کند.

51- محتوای سوره ذاریات

بیان مسأله معاد، اشاره به توحید، ذکر داستان فرشتگانی که میهمان حضرت ابراهیم شدند، اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و قوم عاد و ثمود و قوم نوح.

52- محتوای سوره طور

اشاره به نعمت ها و مواهب الهی برای مؤمنان در قیامت، اشاره به نبوت پیامبر صلّی الله علیه و آله، بیان مسئله توحید و معاد، ذکر عذاب های الهی برای کافران.

53- محتوای سوره نجم

اشاره به تماس مستقیم پیامبر صلّی الله علیه و آله با پیک وحی جبرئیل، اشاره به معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله، بیان خرافات مشرکان در مورد بت ها، باز گذاشتن راه توبه، ذکر اقوام گذشته مانند : قوم عاد و ثمود و نوح و لوط.

54- محتوای سوره  قمر

بیان نزدیکی قیامت و موضوع شَقُّ القَمَر، اشاره به قوم سرکش نوح و مسئله طوفان، ذکر داستان قوم عاد و ثمود و مخالفتشان با حضرت صالح و مسئله ناقه (شتر)، اشاره به قوم لوط و سخنی کوتاه در مورد مؤمن آل فرعون.

55- محتوای سوره الرّحمن

اشره به نعمت های الهی، اشاره به چگونگی خلقت جن و انسان، بیان نشانه های خداوند در زمین و آسمان، ذکر نعمت های ابدی جهان آخرت و عذاب های دردناک مشرکان و کافران.

56- محتوای سوره واقعه

بیان نشانه های ظهور قیامت و گوه بندی انسان ها، ذکر مقامات مقربین و اصحاب یمین و انواع مواهب الهی برای آن ها، ذکر اصحاب شمال و مجازات های دردناک آن ها در دوزخ، بیان حالت احتضار و انتقال از این جهان.

57- محتوای سوره حدید

بیان توحید و صفات خداوند که حدود 27 صفت از صفات الهی در آن آمده است. اشاره به عظمت قرآن، ذکر انفاق در راه خدا، اشاره به عدالت اجتماعی که از اهداف مهم انبیاء است، مذمّت و نکوهش رهبانیت و انزوای اجتماعی.

58- محتوای سوره مُجادلة

اشاره به حکم ظِهار، بیان دستور هایی در آداب مجالست از جمله منع کردن از نجویٰ (در گوشی حرف زدن)، بحث در مورد منافقان و دعوت به حِزبُ الله.

59- محتوای سوره حشر

اشاره به تسبیح کردن عمومی موجودات در برابر خداوند، اشاره به ماجرای درگیری مسلمانان با یهودیان پیمان شکن مدینه و اشاره به منافقان مدینه، بیان صفات جمال و جلال خدا و اسماء حُسنیٰ.

60- محتوای سوره مُمتحنه

بیان مسئله حُب فی الله و بُغض فی الله و نهی از طرح دوستی با مشرکان، اشاره به زنان مهاجر و آزمایش و امتحان آن ها.

61- محتوای سوره صف

دعوت به هماهنگی گفتار و کردار و پرهیز از سخن گفتن بدون عمل کردن، دعوت به جهاد، اشاره به پیمان شکنی بنی اسرائیل، بشارت عیسی (ع) به آمدن پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله، تضمین پیروزی اسلام بر همه ادیان، اشاره به زندگی حواریّین حضرت عیسی (ع).

62- محتوای سوره جمعه

بیان توحید و هدف بعثت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله، ذکر مسئله معاد، اشاره به برنامه سازنده نماز جمعه و بعضی خصوصیات این عبادت بزرگ، اشاره به تسبیح عمومی موجودات، دستور مؤکد برای انجام نماز جمعه و تعطیل کسب و کار برای شرکت در آن.

63- محتوای سوره منافقون

محور اصلی این سوره منافقان است که شامل نشانه های آنان، بر حذر داشتن مؤمنان از توطئه های آن ها می باشد و همچنین توصیه به انفاق در راه خدا و غافل نشدن از ذکر او.

64- محتوای سوره تَغابُن

بیان توحید و صفات و افعال خداوند، اشاره به اینکه روز قیامت روز مغبون شدن گروهی و برنده شدن گروه دیگر است، دستور به اطاعت از خدا و پیامبر و دعوت به انفاق کردن.

65- محتوای سوره طلاق

بیان احکام مربوط به طلاق و اشاره هایی به مبدأ و معاد و نبوت پیامبر و بشارت و انذار.

66- محتوای سوره تَحریم

اشاره به موضوع مربوط به پیامبر صلّی الله علیه و آله با بعضی از همسرانش،دستور به مراقبت در امر تعلیم و تربیت خانواده، اشاره به توبه و جهاد، اشاره به دو تن از زنان صالح یعنی حضرت مریم و همسر فرعون و دو نفر از زنان ناصالح مانند همسر نوح و همسر لوط.

67- محتوای سوره مُلک

اشاره به صفات خداوند و نظام شگفت انگیز خلقت، خصوصاً آفرینش آسمان ها و زمین ستارگان و پرندگان و آب های جاری و آفرینش گوش و چشم.

68- محتوای سوره قلم

ذکر قسمتی از صفات ویژه رسول خدا صلّی الله علیه و آله و مخصوصاً اخلاق برجسته ایشان، بیان قسمتی از صفات زشت دشمنان، بیان عظمت قرآن و اشاره به قیامت.

69- محتوای سوره  حاقّة

بیان مسئله مربوط به قیامت که سه نام از نام های قیامت یعنی «حاقّة ، قارِعَة ، واقِعَة» را در این سوره ذکر فرموده است. اشاره به سرنوشت اقوام گذشته مخصوصاً: قوم عاد، قوم ثمود و قوم فرعون، اشاره به عظمت قرآن و پیامبر صلّی الله علیه و آله.

70- محتوای سوره معارج

بیان خصوصیات قیامت، ذکر پاره ای از صفات انسان های خوب و بد، اشاره به عذاب شدن یکی از منکران پیامبر صلّی الله علیه و آله.

71- محتوای سوره نوح

این سوره سرگذشت حضرت نوح را بیان می کند.

72- محتوای سوره جن

مباحث این سوره عمدتاً درباره موجود ناپیدایی به نام جن می باشد که به ایمان آوردن آنها به پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و خضوع آنها در برابر قرآن مجید و اعتقادشان به معاد و اینکه دارای گروهی مؤمن و گروهی کافر هستند اشاره شده است.

73- محتوای سوره مزَّمِّل

دعوت پیامبر به قیام شبانه برای عبادت و تلاوت قرآن، اشاره به معاد، اشاره به حضرت موسی (ع)، دعوت به نماز و زکات و انفاق در راه خدا.

74- محتوای سوره مُدَّثِّر

 دعوت پیامبر به قیام و ابلاغ آشکار پیام الهی و صبر و استقامت، تأکید بر امر قیامت از طریق سوگندهای مکرر و اشاره به ارتباط سرنوشت هر انسانی با اعمال او.

75-  محتوای سوره قیامت

مباحث این سوره بر محور قیامت و معاد دور می زند، از جمله بیان حوادث عجیب و هول انگیز که در پایان این جهان و آغاز قیامت روی می دهد و لحظات پُر اضطراب مرگ و انتقال از این جهان به جهان دیگر.

76-  محتوای سوره انسان

اشاره به آفرینش انسان، اشاره به اهمیت قرآن، بیان حاکمیت مشیّت و خواست الهی در عین مختار بودن انسان.

77-  محتوای سوره مرسلات

بیشترین مطلبی که در این سوره مطرح شده است مسائل مربوط به قیامت می باشد.

78- محتوای سوره نبأ

 طرح حادثه بزرگ قیامت در قالب سؤال، اشاره به قدرت خداوند در آسمان و زمین، اشاره به نعمت های الهی برای نیکوکاران و عذاب های دردناک برای طغیانگران و کافران.

79- محتوای سوره نازعات

این سوره بر محور مسائل مربوط به معاد دور می زند و اشاره ای هم به داستان حضرت موسی (ع) و سرنوشت فرعون می نماید و اینکه هیچکس غیر از خدا از تاریخ وقوع روز قیامت باخبر نیست.

80- محتوای سوره عبس

طرح مسئله معاد، اشاره به کسی که در برابر مرد نابینای حقیقت جو برخورد مناسبی نداشت، بیان ارزش و اهمیت قرآن.

81- محتوای سوره تکویر

بیان مسئله قیامت و دگرگونی عظیم در پایان این جهان، اشاره به عظمت قرآن.

82- محتوای سوره اِنفِطار

این سوره نیز بر محور مسائل مربوط به قیامت دور میزند و انسان را به نعمت های خداوند و فرشتگانی که مأمور ثبت اعمال انسان ها هستند توجه می دهد.

83- محتوای سوره مطفّفین

اشاره به کم فروشان و تهدید آنان، اشاره به سرنوشت بدکاران در روز قیامت و نعمت های عظیم الهی برای نیکوکاران.

84- محتوای سوره اِنشقاق

این سوره عموماً به مسأله معاد اشاره دارد و حوادث هولناک روز قیامتا را بیان می کند.

85- محتوای سوره بُرُوج

اشاره به اصحاب اُخدود، اشاره به داستان فرعون و ثمود و اقوام گردنکش و طغیانگری که نابود شدند، بیان عظمت قرآن و اهمیت آن.

86- محتوای سوره طارق

اشاره به مسأله معاد و بیان اهمیت و ارزش و عظمت قرآن مجید.

87- محتوای سوره اعلیٰ

اشاره به دستورات الهی به پیامبر در زمینه تسبیح پروردگار و ادای رسالت، اشاره به مؤمنان خاضع و کافران شقی و ذکر عوامل شقاوت و سعادت.

88- محتوای سوره غاشية

اشاره به معاد، مسئله توحید و اشاره به آفرینش آسمان و خلقت کوه ها و زمین و اشاره به نبوّت.

89- محتوای سوره فجر

تهدید کافران به عذاب، اشاره به اقوام طغیانگری چون عاد و ثمود و فرعون، اشاره به امتحان شدن انسان و بیان مسئله معاد.

90- محتوای سوره بَلَد

اشاره به اینکه زندگی انسان در این دنیا همواره توأم با مشکلات و رنج است، ذکر پاره ای از نعمت های الهی و ناسپاسی انسان، اشاره به گروه مؤمنان و گروه کافران و سرنوشت آنها.

91- محتوای سوره شمس

اشاره به تهذیب نفس و تطهیر قلب از ناپاکیها و اشاره به اقوام طغیانگر گذشته مانند: قوم ثمود.

92- محتوای سوره لیل

این سوره مردم را به دو گروه تقسیم می کند: انفاق کنندگان با تقوا و بخیلانی که منکر پاداش الهی هستند و پایان کار گروه اول را خوشبختی و آرامش و پایان کار گروه دوم را سختی و بدبختی می شمرد.

93- محتوای سوره ضُحیٰ

این سوره به پیامبر بشارت می دهد که خداوند هرگز تو را رها نساخته است و سپس وعده عطا و یخشش فراوان به او می دهد.

94- محتوای سوره انشراح

در این سوره نیز به قسمتی از مواهب الهی به پیامبر صلّی الله علیه و آله اشاره شده است.

95- محتوای سوره تین

این سوره به آفرینش زیبای انسان مراحل تکامل و عوامل انحطاط او اشاره دارد و نیز مسأله معاد و حاکمیت خداوند را بیان می کند.

96- محتوای سوره علق

این سوره ابتدا به پیامبر دستور قرائت و تلاوت قرآن را می دهد و سپس به آفرینش انسان اشاره می کند و به انسان های ناسپاس وعده ی مجازات دردناک می دهد.

97- محتوای سوره قدر

این سوره به بیان نزول قرآن مجید در شب قدر می پردازد و سپس اهمیت شب قدر و برکات و آثار آن را متذکر می شود.

98- محتوای سوره بیّنه

این سوره به رسالت جهانی پیامبر اکرم  صلّی الله علیه و آله اشاره دارد و همچنین به موضعگیری های مختلف اهل کتاب و مشرکان در برابر اسلام اشاره می کند.

99- محتوای سوره زلزال

این سوره نشانه های وقوع قیامت را بیان می دارد.

100- محتوای سوره عادیات

این سوره به پاره ای از ضعف های نوع انسان همچون بُخل و دنیا پرستی اشاره می نماید و در نهایت مسأله قیامت را مطرح می کند.

101- محتوای سوره قارعة

این سوره به طور کلی از معاد و مقدمات آن سخن می گوید و به پاداش درستکاران و عذاب بدکاران اشاره می کند.

102- محتوای سوره تکاثُر

این سوره در ابتدا به سرزنش افرادی می پردازد که براساس مطالب موهوم بر یکدیگر تفاخر می کنند و سپس به معاد اشاره می شود.

103- محتوای سوره عصر

این سوره اشاره دارد که جز افراد با ایمان همه ی انسان ها در زیانکاری هستند.

104- محتوای سوره هُمزة

این سوره به کسانی اشاره دارد که تمام تلاش خود را متوجه جمع مال کرده و کسانی را که دستشان از آن خالی است به دیده ی حقارت می نگرند و آنها را مسخره می کنند و سپس سرنوشت دردناک این ثروت اندوزان مستکبر را بیان می نماید.

105- محتوای سوره فیل

این سوره به داستان تاریخی معروفی اشاره می کند که در سال تولد پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله واقع شده است و اینکه خداون خانه کعبه را از شر لشکر عظیم کفار که از سرزمین یمن سوار بر فیل آمده بودند حفظ کرد.

106- محتوای سوره قُریش

این سوره به نعمت هایی اشاره دارد که خداوند به قریش ارزانی داشته و در نهایت آنان را به سپاس گزاری و عبادت پروردگار دعوت می نماید.

107- محتوای سوره ماعون

در این سوره به صفات و اعمال منکران قیامت اشاره شده است.

108- محتوای سوره کَوثر

در این سوره خداوند به پیامبر صلّی الله علیه و آله بشارت نعمت های فراوان از جمله کوثر داده و دشمنان او را ابتر می خواند.

109- محتوای سوره کافرون

این سوره پاسخی است کوبنده به درخواست کافران که می خواستند از طریق فشار و سخت گیری، پیامبر صلّی الله علیه و آله را به سازش بکشانند ولی پیامبر دست رد بر سینه آنان زد.

110- محتوای سوره نصر

در این سوره خداوند بشارت و نوید پیروزی عظیمی را به پیامبر صلّی الله علیه و آله می دهد که به دنبال آن مردم گروه گروه به دین خدا وارد می شوند.

۱11- محتوای سوره مسد

در این سوره حمله شدیدی با ذکر نام به یکی از دشمنان اسلام و پیامبر در آن عصر و زمان یعنی ابولهب شده است و اشاره می نماید که او و همسرش هر دو اهل دوزخ هستند.

112- محتوای سوره اخلاص

این سوره چنان که از نامش پیداست از توحید پروردگار و یگانگی او سخن می گوید.

113- محتوای سوره فلق

محتوای این سوره تعلیماتی است که خداون به پیامبر صلّی الله علیه و آله خصوصاً و به مسلمانان عموماً در زمینه پناه بردن به خدا از شر همه اشرار می دهد.

114- محتوای سوره ناس

این سوره به پیامبر صلّی الله علیه و آله به عنوان پیشوا و رهبر دستور می دهد که از شر همه وسوسه گران به خدا پناه ببرد.




تاريخ : دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, | 4:41 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

20 نکته از زندگی حامد بهداد و رضا عطاران+ عکس

او براي فيلم «آخر بازي» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبليغاتي رامبد كار مي‌كرد و ضمن تحصيل در رشته تئاتر آچار فرانسه اين دفتر تبليغاتي بود.

20 نکته از زندگی حامد بهداد و رضا عطاران+ عکس

به گزارش سينما خبر؛ حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پيشنهاد او به همايون اسعديان وارد سينما شد.

 

10 نکته درباره حامد بهداد


1-حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پيشنهاد او به همايون اسعديان وارد سينما شد. او براي فيلم «آخر بازي» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبليغاتي رامبد كار مي‌كرد و ضمن تحصيل در رشته تئاتر آچار فرانسه اين دفتر تبليغاتي بود.

2- حامد در تهران به دنيا آمده اما در نيشابور بزرگ شده كه اين مهاجرت به دليل شرايط شغلي پدرش پيش آمده است. بهداد به نيشابور و مردمش تعصب خاصي دارد و هميشه از ويژگي‌هاي آنها تعريف و تمجيد مي‌كند.

3- با حضور در نيشابور مدل رفتاري او و لباس پوشيدنش نسبت به همسن و سال‌هايش كلا تغيير مي‌كند. رفتار پدر و مادرش هم با او تغيير مي‌كند و او اولين كتك را از پدرش در اين شهر ‌خورد كه برايش خاطره‌انگيز است!

4-پدر حامد ورشكسته مي‌شود و خانواده بهداد مجبور مي‌شوند به مشهد مراجعت كنند. پدر او اهل شعر و شاعري است و خانواده‌اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند.

5- فردي كه بيشترين تاثير را روي زندگي حامد گذاشته سيدمحسن شهرنازدار است كه حامد تمام اطلاعات شفاهي‌اش را با او چك مي‌كند. حامد هرازگاهي به خراسان و سراغ او مي‌رود، شهرنازدار روزنامه نگار بوده و در زمينه موسيقي و معماري كتاب‌هايي نوشته است.

6- حامد گفته در دوران دانشجويي و زماني كه تئاتر مي‌خوانده فقر شديدي را تحمل كرده و سختي زيادي كشيده است.

7- بهداد حدود 2 سال پيش به كانادا رفت و قصد داشت براي تحصيل در اين كشور اقامت كند اما بحث بازي در فيلم آدمكش كه پيش آمد، باعث برگشت او شد.

8- بهداد از 9 سالگي تئاتر بازي كرده و  عاشق بازيگري است. او به مارلون براند عشق مي‌ورزد و اين را مخفي هم نكرده كه دوست دارد اداي او را دربياورد. حامد گفته حتما روزي اسكار مي‌گيرد و نوبل و اسكار برايش مهم است.

9- بهداد گفته براي بازي در يكي از فيلم‌هاي تئوآنجلو پلوس، فيلمساز شهير و فقيد يوناني به او پيشنهاد شده اما ريسك نكرده و اين پيشنهاد را رد كرده است. او پيشنهاد بازي در  فيلم «درباره الي» را هم رد كرد!

10- بهداد كه امسال 40ساله خواهد شد هنوز ازدواج نكرده است. او از عشق تعريفي فلسفي دارد و مي‌گويد با وجود اعتقاد به زندگي مشترك همسر يك سوپراستار شدن دشواري‌هاي زيادي دارد. خودش گفته دوست دارد ازدواج كند و بچه‌دار شود اما الان شرايطش مناسب نيست!


10 نكته درباره رضا عطاران

1- عطاران 2 تا 3 هفته بعد از ممنوع‌الكار شدن در سيما ازدواج مي‌كند و در آن زمان مجبور مي‌شود براي امرار معاش دست به كارهاي جالبي بزند. از جمله اينكه با فردي دفتر پخش مواد غذايي داير مي‌كند و با يك وانت زامياد آبي‌رنگ به سوپرماركت‌ها رفته و مربا، چيپس، پفك و... پخش مي‌كرده است!

2- عطاران از آن دست اهالي هنر است كه علاقه زيادي به فوتبال و هواداري از تيم‌هاي سرخابي ندارد. جالب اينكه او به دليل نوستالژي كودكي‌اش از فوتبال‌هايي كه ديده تيم‌هاي ملي برزيل و هلند را توامان دوست دارد.

3- او جزو بازيگران و كارگرداناني است كه زياد سيگار مي‌كشد. خودش مي‌گويد براي 2 سال سيگار را ترك كرده اما نتوانسته ادامه دهد و دوباره شروع به كشيدن کرد.

4- رضا عطاران كلا با كتاب خواندن بيگانه است زيرا مثل خيلي از مردم فرصتش را ندارد. خودش گفته اهل اي‌ميل، اينترنت و فيس‌بوك هم نيست. او مي‌خواهد موبايل را هم كنار بگذارد تا كلا از دنياي تكنولوژي دور باشد.

5- رضا برخلاف بسياري از ستاره‌ها نه ماشين دارد نه دلبسته اين چهار چرخ پرزرق و برق است. او پيش از اين 5،4 ماشين داشته كه هيچ‌كدام را دوست نداشته است.

6- برخلاف اينكه خيلي‌ها فكر مي‌كنند رضا آدم بذله‌گويي است خودش گفته اصلا بلد نيست جوك تعريف كند و طوري جوك تعريف مي‌كند كه هيچ‌كس خنده‌اش نمي‌گيرد.

7- عطاران در يك خانواده نسبتا پرجمعيت رشد كرده و 4 برادر و خواهر دارد كه هيچ‌كدام مثل او در كارهاي هنري فعاليت نمي‌كنند. رضا با وجود اينكه سال‌هاست ازدواج كرده ابتدا با همسرش توافق كرده بود صاحب فرزند نشود تا اينكه 5،4 سال قبل صاحب يك دختر شد.

8- پدر رضا از ابتدا هيچ علاقه‌اي به شغل او نداشت. آقاي عطاران بزرگ كارمند دفتر ترمينال اتوبوسراني مشهد بوده و زماني كه رضا در نوجواني براي گروهي از دوستانش اجراي خانگي داشته از راه مي‌رسد و همه مهمان‌ها را بيرون مي‌ريزد.

9- مدتي گفته شد عطاران با مديري قهر است اما خودش گفته به دليل نوع كارهاي مديري و كاراكترهايش دوست ندارد در كارهاي او بازي كند. 

10- عطاران سال 1373 در 26سالگي ازدواج كرد. فريده فرامرزي همسر اوست كه ابتدا كار تئاتر انجام مي‌داده، در فيلم‌هايي مثل صندلي خالي هم بازي كرده و كانديداي دريافت جايزه هم شده اما امروزه بيشتر كار تدوين انجام مي‌دهد.




تاريخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:, | 6:1 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

خدایا ...
یه عکس از بچه گیام دارم چشام درشت و مشکی ابروهام کشیده بینیم نقلی لبام قلوه ای خلاصه خیلی خوشگلم
پس چرا ...

الان که بزرگ شدم شکل کروکودیل شدم آخهههههههه؟؟؟؟؟

هییییییییییی روزگار................این چند روز پسرعموم خونمون بود گفتم یه تنوع به پستام بدم من واسش میگفتم اون شاعرانه میکرد میذاشتیم تو4جوک..هرکاری کرد من یاد نگرفتمD:(ولی اون شعرا مال خودم بود).........اینو بگم که یک روز از عمرم بر فنا شد نتونستم یه جمله شاعرانه بنویسم
رفتم بابامو از خواب بیدار کردم گفتم یه جوک بگم شاعرانش میکنی؟؟؟!!!خلاصه با مشت چنان بر فرق مبارکم زد که چن دیقه اسمم یادم نبود:دی
گفت که تو خواب(یا بهتر بگم رویا)دیده که تشییع جنازه من بوده خدا لعنتت کنه چرا بیدارم کردی:دی
خلاصه منم قهر کردم اومدم تو اتاقم(اطاقم اتاغم اطاغم) حدود ده دوازده ساعته بیرون نرفتم از موقعی که قهر کردم داره با صدای بلند مث شاعرا حرف میزنه(بابا جون مهربونیت تو حلقم گرسنمه) و مث اینکه یکی دو روز مدرسه نمیرم هورااااااااااااااااااااااااااااا فقط خواستم شما هم تو شادیم شریک باشید
منO-o
بابامD:
مدیر مدرسمون:خدا رو شکر نمیاد مدرسه

يكي از سؤال هاي بزرگ زندگيم اينه كه "نوك دماغ سربازي كه جلو مافوقش؛ خبردار وايساده چه جاذبه اي براي پشه ها داره؟‏!‏‏!‏‏!‏‏"‏

آقا من یه سوال دارم!
چرا وقتی خانما گریه میکنن، میرن جلو آینه گریشون شدت میگیره؟؟!!
:|

تقلید کار میمونه
میمون جزو حیوونه
تو جنگلا فراوونه
**
شاعر گم نام دهه شصتی **

رفتم دندون پزشكي دكتره وسط كار مبايلش زنگ زد.اصلا منو يادش رفت.نصف وسايل دندون پزشكيش يك ساعت تو دهنم شناور بود. بعد يك ساعت برگشته ميگه نميدونم چرا درست نميشه؟؟؟
اينجا ديگه افق جواب نميده. يعني وامصيبتا!

چگونه یک زن رو خوشحال کنیم ؟!
براي خوشحال کردن يک زن
يک مرد فقط نياز دارد که اين موارد باشد
1.
يک دوست
2.
يک همدم
3.
يک عاشق
4.
يک برادر
5.
يک پدر
6.
يک استاد
7.
يک سرآشپز
8.
يک الکتريسين
9.
يک نجار
10.
يک لوله کش
11.
يک مکانيک
13.
يک متخصص چيدمان داخلي منزل
15..
يک متخصص مد
16.
يک روانشناس
17.
يک دافع آفات
18.
يک روانپزشک
19.
يک شفا دهنده
20.
يک شنونده خوب
21..
يک سازمان دهنده
22.
يک پدر خوب
23.
خيلي تميز
24.
دلسوز
25.
ورزشکار
26.
گرم
27.
مواظب
28.
شجاع
29.
باهوش
30.
بانمک
31.
خلاق
32.
مهربان
33.
قوي
34.
فهميده
35.
بردبار
36.
محتاط
37.
بلند همت
38.
با استعداد
39.
پر جرأت
40.
مصمم
41.
صادق
42.
قابل اعتماد
43.
پر حرارت
بدون فراموش کردن :
44.
تعريف کردن مرتب از او
45.
عشق ورزيدن به خريد
46.
درستکار بودن
47.
بسيار پولدار بودن
48.
تنش ايجاد نکردن براي او
49.
نگاه نکردن به بقيه دختران
و در همان حال، شما بايد :
50.
توجه زيادي به او بکنيد، و انتظار کمتري براي خود داشته باشيد
51.
زمان زيادي به او بدهيد، مخصوصاً زمان براي خودش
52.
اجازه رفتن به مکانهاي زيادي را به او بدهيد، هيچگاه نگران نباشيد او کجا مي رود.
بسيار مهم است :
53.
هيچگاه فراموش نکنيد :
*
سالروز تولد
*
سالروز ازدواج
*
قرارهايي که او مي گذارد

چگونه يک مرد را خوشحال کنيم
تنهاش بذاريد و دست از سرش بردارید
همین!

اقا ی سوال ذهن منو خیلی وقته درگیر خودش کرده این که میگن طرف زده به سیم آخر یعی چی سیم آخر کجاست کجای بدن قرار داره چه شکلی. اصلا کی می دونه به ماهم بگه ذهن مارو اروم کنه.
لایک=خدا خیرت بده منو از نگرانی در اوردین.انشاالله هرچی لایک بخواین خدا بهتون بده .آمین.

 

ادامه
22-
بیشترین مبلغ ممکن در خواست میکنن.
23-
پول رو میگیرن. 24- برمیگردن به ماشین.
24-
آرایششون رو توی آینه عقب چک میکنن.
25-
توی کیفشون دنبال سویچ ماشین میگردن.
26-
استارت میزنن. 28- پنجاه متر میرن جلو.
27-
ماشین رو نگه میدارن.
28-
دوباره برمیگردن جلوی بانک

تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

دیدین بعضیا وقتی میان پمپ بنزین چقد سعی میکنن مقدار بنزینی که میزنن رند در بیاد!!!
بعدشم با یه غرور دور و برشون نیگا میکنن و یه لبخند میندازن گوشه لبشون انگار شاخ غول شیکستن...والا...البته خودمم اینجوری ام هااااا

آقا دیروز با خواهرم رفتیم که یکم رانندگی کنه ( گواهینامه هم داره 2 ساله ) هیچی دیگه الان ماشین تعمیرگاهه موتورش اومده پایین بعدشم قراره ماشینو ببرم صافکاریو نقاشی
یعنی گواهینامش تو حلقم

توجه كرديد كه:
بعضي پسرا وقتي مرغ عشقشنو وارد قسمت مردونه مترو ميكنن مث بادي گاردا چارچشمي اطراف ميپاد كه مباد كسي احيانا نگاهش يا ناخنش به پراي مرغش بخوره و ...
تازه بعضي وقتا اونو به سمت گوشه دنج مجاور درب وردي هدايت مي كنن كه يه برش(طرفش) شيشه است براي(طرفاي) ديگش رو با سرعت رعد اسايي لانه اي از جنس گوشت تن!! كه كاملا غير قابل نفوذ و رسوخ بوده براي مرغشون مي سازند!!!
هيچ پرنده يا درنده اي به اين سرعت لونه سازي نميكنه،ميكنه؟؟؟
بزن لايكو كه مردم از بي مرغي............

 

حشره کش خالی‌ کردم تو اتاقم
من سر درد گرفتم دارم می‌میرم
پشه هه رو آینه اتاقم وایساده داره شاخکاشو مرتب می کنه!!!

 

از جیگر بودن تنها خریتش نصیب ما شد !

تو ایران هرکی یه دست لباس نو میخره مدل میشه :))

میگن "پا" قلب دوم آدمه راست میگن خدا وکیلی ــــــــــــــــــــــــ واقعا بعضی وقتا که جوراب پامه احساس خفگی میکنم اما وقتی درشون میارم نفسم باز میشه.....................نمیدونم چه رازی پشت این موضوعه
لایک=آی حرف دلمو زدی

روزهای پست میذاشتم میدیدم تایید میشه
ولی هر تو صفحات دنبالش میگشتم پیدا نیمیشد نمیدونم فکر کنم میرفت صفحه 2000
برای اولین پست اومد صفحه اول انقدر ذوق مرگ شدم ولی 2 ثانیه بعد رفت صفحه 60ام

آهای تویی که جای منو گرفتی یادت باشه
.
.
.
.
.
.
اصلا بهش رو نده آدم نیست :)
حرف مفت زیاد میزنه توجه نکن بکوبون تو دهنش خفه شه :)
تا میتونی عصبانیش کن بخندیم :)
سوژه ی خنده ی ما بود تو رو خدا مواظبش باش :)

گوجه و پیاز در رقابتی تنگاتنگ با پشت سر گذاشتن مرغ، رقیب اصلی خود را پسته اعلام کردند ... !

یکی از تفریحات دهه شصتیا و هفتادیا این بود که به یکی میگفتن «پیشونیتو پاک کن» و در همین حین چونشونو میخانوردن
بعد اون یارو گیج میشد چونشو پاک میکرد!! :))

شما هم وقتی کامپیوتر تون هنگ میکنه
با اعصاب خوردی دارید دکمه پاور کامپیوترتون رو نگه میدارید
حس خفه کردن بهتون دس میده؟؟

چند روز پیش دختر خالم که 10 سالشه اومده بود خونمون هی پول عیدی هاشو میریخت زمین هی میشمرد و دوباره جمع می کرد. گفتم واسه چی میشمری ؟ گفت میخوام باهاش یه عالمه لباس جدید بخرم :-O با این گرونی والا با اون پولش یه آستینه خالی و ی دونه دکمه می تونس بخره =)))

اینایی که ازیه آهنگی حرف میزنن بعد آدم یادش نمیاد شروع میکنن کلشوخوندن وهرچی میگی آهان فهمیدم ولکُن نیستن.اینا بیمه درمانی بهشون تعلق میگیره؟

 

ما اینجوری پیش بریم گوزیلا های این دوره زمونه بهمون میرسن
گودزیلا هم مال قدیم

 



تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 6:27 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

دوستان با اعتماد به نفسی که با لایکاتون بهم دادین دست خونواده رو گرفتم با اجازه ی عباس آقا دارم میرم از سلنا خواستگاری کنم 0.00000001% احتمال میدم جوابش نه باشه،شکست عشقی بخورم هیچکدومتونو نمیبخشم.!!!
چرا با احساسات جوون مردم بازی میکنین.؟؟؟؟؟

کسی که بیشتر اوقات پای اینترنته معتاد نیس
نه معتاد نیس
فقط تنههاس تنهای تنها
خواهشا اونو با معتاد اشتباه نگیرید

 

دوستان بنده پس 4 ساعت که گذشته فهمیدم این سایت از نظر بهداشتی مشکل داره،این بیماری خود لایک کنی به منم سرایت(صرایط،ثرایت،ثرایط)اصن آره من املا همیشه نمره م 10 بوده.
بله عرض میکردم بنده هم بیمار شدم.
هزینه ی کامپوت پدیرفته میشود.

فرستنده : روح الامین

 

میگم یه ساعت داریم تو خونمون تا میرم سر درسم مثل لاک پشت حرکت میکنه حالا عوضش تا میرم تو ۴جوک مثل چیتا حرکت میکنه!!!
خرابه عایا؟؟؟؟؟

دیشب داشتم تو 4jok مطلب میخوندم و لایک میکردم داداشم اومده میگه بازم رفتی 4jok
گفتم آره.
ستاد مبارزه با پ ن پ
هههههههههههههه

اعتراف میکنم که وقتی دوست دخترم برای اولین بار با زبون خاص خودش(عسیسم.عجقم.خوجملم....
حرف زد فک کردم داره فحش میده خلاصه هر چی از دهنم در اومد بهش گفتم هههههههههههههه
آره بنده همچین آدم باهوشی هستم

یادش به خیر! ما دهه شصتیا واسه مخاطب خاصمون! شریعتی می خوندیم و حافظ حفظ بودیم!
الان هم می خونن؟!!!!

اینایی که یه گوشی میخرن تا یک ماه اگه یه مولکول خاک روش بشینه سریع پاکش میکنن همونایی أن که نایلون رو صندلی پراید و تا یک ماه برنمیدارن!!!

الآن جدیدا" میگن یکی که میره کبابی فقط یه سیخ گوجه سفارش میده تازه یارو ازش میپرسه جوجه بزارم کنارش یا نمیخواد!!
تازه دور و بریاش جوری نیگاش میکنن انگار بانک زده بنده خدا!!!!!

هر کی تا حالا حتی یه بارم هم که شده به (برنارد) حسودیش شده که چرا اون یه همچین ساعتی داره و ما نداریم اصلا" از کجا میشه از اینا خرید!!!
مگه نه؟؟؟؟

دیشب به بابام گفتم از این به بعد میخوام دستم تو جیب خودم باشه!!!
یعنی از دیشب تا حالا بابام اندازه این 16سال بهم محبت کرده

 

من نمیدونم چرا موقع شهریه باشگاه من که میاد بابام باهام قهر میکنه!!!
شــــــــــــــما نمیدونید چرا؟؟

 

یعنی میشه منم یه روز بفهمم هدف
خلقت مورچه چیه؟

 

میدونین چی شد آیا؟
بگم دیگه. امروز جلدی درس خوندم بیام 4جوک. اومدم پاتوق این جوری شدم: ^___________________________________________________^ چرا؟ خعلی از اون دوستایی که دوسشون داشتم برام پست گذاشته بودن. :))))))))) داشتم به مسیحای عزیز فکر میکردم دیدم تو پستش اسم منم هست. ^_^ . بابا با مراما. تچکر ویژه از همه ی اونایی که اسمم رو تو پستاشون آورده بودن. :)))))))
آها. هر روز ظهر کته رو یادم رفته بود. :)
کوچکترین عضو 4 جوک؟ فک نمیکردم 11 ساله داشته باشی. خوش اومدی کوشولو. :))))))))))))
اجازه هس آیا منم خودمو معرفی کنم؟
کوتاهه. نویانم، 14 سالمه، نزدیک یه ساله 4 جوک میام، ترک تبریزم. معتاد 4 جوک. ^_______________^
الان حس میکنم خانم صادقی میخواد خفم کنه با این پستای طولانیم. ببخشید خانم مهندس چه کنیم ابراز احساساته. :))))))))))))))))))

 

 

تاحالا دقت کردین دست خط این خوش نویسارو اصلا نمیشه خوند؟؟؟؟؟ من که همیشه الکی سر تکون میدم میگم بههههه بههههه چه جمله ی قشنگی!!!!!!!!!!!!!

 



تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 6:24 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

 دقت کردین لب آدم هیچ وقت تبخال نمیزنه مگه این که ۲۴ ساعت بعدش عروسی یا مهمونی دعوت باشی…!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
کلا هروقت عجله داشتی باشی به چراغ های قرمز میخوری
ولی اگه بخوای یه اس ام اس رو تا آخر بنویسی، همه چراغا سبز میشه !!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
توجه مهم :
دخترها از آنچه در زمستان میبینید لاغرترند !
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
از دختره پرسیدم با کدوم Browser با اینترنت داری کار میکنی؟
سافاری؟ اکسپلورر؟ اپرا؟ فایرفاکس؟ …
میگه با اون که اولش گوگل رو باز میکنه
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
دوغ قبول!
شیرکاکائو قبول!
آبمیوه پاکتى قبول!
اصلا نوشابه هم قبول!
آب معدنى رو دیگه برا چى تکون میدى؟!
… … همش همونه !!!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
نابینا و گیلاس
نابینا: مگر شرط نکردیم از گیلاسهای این سبد یکی یکی بخوریم ؟
بینا : آره
نابینا : پس تو با چه عُذری سه تا سه تا می خوری ؟
بینا : تو واقعا” نابینایی ؟!
نابینا : مادرزاد!
بینا : پس چطور فهمیدی من سه تا سه تا می خورم ؟!
نابینا : واسه این که من دو تا دو تا می خورم و تو معترض نمی شی :دی
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
وقتی کباب با برنج میخوریم ۹۰%حواسمون به اینه که هر دوتاش باهم تموم شه !
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
داشتیم وسایل انباری رو مرتب می کردیم، مامانم یه مداد رنگی ۲۴ رنگِ قاب فلزی از تو یه کارتن در آورد.
زد زیر خنده گفت: می دونی چیه؟
گفتم: نه!
گفت: این رو خریده بودم هر وقت معدلت ۲۰ شد، بهت بدم، ولی حیف که نشد.
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
دیشب که خوب می خوردین
این چی چیه آوردین !؟
گروه کُر بانوان در مراسم پاتختی ))
اینم یه مدلشه:
این چی چی بود آوردین؟
گندشو در آوردین!
دستت وبال گردنت
با این کادو آوردنت
هفت روز هفته خوردین
همینو فقط آوردین؟!!!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
مامانم : پسرمون شام نخورد .. خاک به سرم .. حتمأ معتاد شده ..!
بابام : نه بابا حتماً بیرون یه چیزی با اون دخترا کوفت کرده …
و هیچکس ندانست من هیچوقت کوکو سبزی دوست نداشتم !!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
آقــا واقعـــاً مــن مــونـــدم !
جمعیـــت دختــــرا ایــنــقــــد زیـــاده .. پــس چــرا شمـــاره شــانـسـى میــگیــرى هــمـش پـســر جــواب میــــده ؟!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
باید تو چشم اونایی که واسشون کاری میکنی اما تشکر نمیکنن زل بزنی بگی :
وظیفم نبود، لطف کردم !!
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
خداییش لذتی که تو سواری بر خر شیطون هست تو سواری لامبورگینی نیست :دی )
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
یکی از سرگرمی های پلید من اینه که توی جمع هدفون میزارم گوشم . آهنگ پلی نمیکنم. بعد گوش میکنم ببینم بقیه راجع به من چی میگن…
امتحان کنین جواب میده )
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
وضعِ نت یه جوری شده که ،
هفت هشت تا تب باز می کنی،
بعد مثل سیخای کباب هی دونه دونه ازاون اول تاآخر بهشون
سرمیزنی ببینی درچه وضعیه،لود شده یا نه..!
والاااااا ….
Ο..Ο..Ο..Οجوک های جدید و خنده دارΟ..Ο..Ο..Ο
بعضـی از آدم ها شبیه سوراخ های اول کمربنـدن
همیشه هستن اما هیچ وقت به کارت نمیان !



تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 6:21 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

 

ﺷﺮﻛﺖ ﺟﯽ ﺍﻝ ﺍﯾﮑﺲ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻛﻪ ﮔﻮشی ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺭﺍﺣﺖ ﺍﺯ ﺟﯿﺐ ﺩﺭﻣﻴﺎﺩ ؛
ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻪ ﻣﺎ ﯾﻪ ﺷﻠﻮﺍﺭ ﮐُــﺮﺩﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺗﺒﻠﺖ ﻣﯿﺬﺍﺭﯾﻢ ﺗﻮﺵ!
ﺍﺧﯿﺮﺍ ﻟﭗ ﺗﺎﭘﻢ ﺗﻮﺵ ﺗﺴﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺑﺎﺯﻡ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ Description: :D
.
.
.
شرایط جدید ازدواج :
پراید داشته باشه Description: :)
تو افق ویلا داشته باشه Description: :)
به موقع محو شه و سرِ وقت ظاهر شه Description: :)
گوشیش راحت از جیب در بیاد Description: :lol:
.
.
.
نظر به اینکه عید دیدنی به صورت رفت و برگشت انجام میشه
و با توجه به گرانیهای اخیر جهت رفاه حال مردم
سال ۹۲ عید دیدنی به صورت تک حذفی برگذار میشود!
.
.
.
تـا حـالا کیـش رفتـین؟ تـاکسـیا ­شون همـه تـویـوتـان بی کـلاســـــا !
مـا تـو شـهرمـون همـه تـاکـسـیا پــــــرایـــــدن پــــــرایـــــــدDescription: :D
.
.
.
یارو میره پیش دکتر متخصص میبینه ویزیتش بیست هزار تومن شد!
به دکتر میگه: اگه تخفیف میدی بگم کجام درد میکنه،
وگرنه خودت بگرد پیداش کنDescription: :D
.
.
.
یکی از فانتزی هام اینه برم سره کلاس هندسه،
بگم این درسا بسه
کاشکی این زنگ بخور دل به دلدار برسه !!
بعد استاد حذفم کنه !
من پاشم نگامو بندازم توو نگاش
درحالی که میرم تو افق،
بگم خوب دستِ منو خوندی
منو بدجوری سوزوندی Description: :lol:
.

میکرو ثانیه چیست؟
مدت زمان بین سبز شدن چراغ و بوق زدن ماشین عقبی!

 

یه روز هـم باید این سازنده ی جمله : ” گر صبر کنی ز غوره حلوا سازیرو بیارن چار کیلو غوره بدن دستش ، همه هــــم صبر کنن، ببینم چه جوری میخاد حلـوا درست کنه ؛ بعد همون دیگُ بکنی تو چشـاش با این جمله ساختنش^_^

 

خبر فوری:
غضنفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین،گاو اسراییلی خود را به گلوله بست!!!!

 

الان شش ترمه درس خوندم چهار ترم مشروط شدم.كدام گزينه نزديك به من است؟
١)مخروج
٢)مجبور
٣)مشمول
٤)همه موارد به ترتيب

 

یه بار یه نفر میوفته تو چاه بعدهی داد میزده کمک یه نفر از اونجا داشته رد میشده میگه الان میرم 4.5نفرو میارم یارو که تو چاه بوده میگه برو 20 نفرو بیار هیچ غلطی نمیتونی بکنی.خخخخخخخ

 

دیروز یه دهه هشتادی دیدم لپاشو کشیدم گفتم چه طوری پسر؟
سریع زد رو دستم گفت این فضولی ها به تو نیومده ........(یه کلمه دیگه هم گفت که اصلا"نمیتونم به کیبورد بیارم).
اژدهایی بود واسه خودش .......... !!!!!

 

اولین ویژه مه.
_______
برای عطا جوانرودی عزیـــــــــــــــــــــــــــــــــز ______________
سلام. امیدوارم همگی خوووووووووووووووووووووووووووووووب باشین.
عطا جوانرودی؟ برادر؟ نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت. ناراحت به خاطر بیماریت و خوشحال به خاطر این که داری از پسش برمیای. :)))))))) ولی از اونجایی که همیشه خوشحالی بهتره، امیدوارم زود زود خیلی بهتر شی. بیای باز برامون شعر بگی. خــــــــــــــدا عطامونو کمکش کن.
هر لایک: یه دعا برا عطا :)

 

اگه بخوام حساب کنم یک سوم از ایام مدرسه، من تو دفتر بودم!!! همش تعهد و .......

 

 


لدفن باصداولحن آقای همساده بخونین
امروز قبل از اینکه دبیر بیا همه پاهاشونو میزدن زمین اصلا اون سروصدا یه وعضی بود بعد یه وعض دیگه اون گردوخاک خخخخخخ
بعد معلم اومد کلاس ما ندیدیمش رفت ناظم آورد بعد در این وقفه گرد وخاک کمی نشست بعد ناظم اومد گفت کی اینکارو کرد همه منو نشون دادن بعد جاتون خالی ناظم منو جوری زد که صدای سگ دادم و 7تا از دنده هام شکست
من الان رو تخت بیمارستان براتون دارم پست می فرستم

 

یکی از همسایه هامون با باباش دعواش شده،یه آهنگ داده بیرون در حد تیم ملی ایران(گرفتی مطلبو).
حالا تو جشنواره موسیقی فجر سالار عقیلی اول میشهواقعا" که به موسیقی داره ظلم میشه!!!!! از پدر مادر ها خواهش مندیم برای پیدا شدن استعداد ها پنهان با بچه هاشون جرو بحث کنن.

 

ﺍﻣﺸﺐ ﺯﻟﺰﻟﻪ ﺧﻌـــــــــﻠﯽ ﺩﯾﺮ ﮐﺮﺩﻩ
ﻧﮕﺮﺍﻧﺸﻢ ، ﯾﻨﯽ ﭼﯽ ﺷﺪﻩ ؟

 

 

میگن اگه از چیزی لذت ببری
زمان تو اون لحظه زود میگذره !
پس دوستان بیایید از درس خوندن لذت ببرید



تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 6:7 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |
دنیا را بد ساخته اند ...
کسی را که دوست داری، تو را دوست نمی دارد ...
کسی که تو را دوست دارد،
تو دوستش نمی داری ...
اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد ...
به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند ...
و این رنج است ...
آن روز که همه به دنبال چشم زیبا هستند، تو به دنبال نگاه زیبا باش .



تمام تاریخ عبارت است جنگ دو سرباز که همدیگر را نمیشناسند و میجنگند برای دو نفر که همدیگر را میشناسند و نمیجنگند!



وقتی که دیگر نبود
من به بودنش نیازمند شدم

وقتی که دیگر رفت
من به انتظار آمدنش نشستم

وقتی که دیگر نمی‌توانست مرا دوست بدارد
من او را دوست داشتم

وقتی که او تمام کرد
من شروع کردم

وقتی که او تمام شد
من آغاز کردم

چه سخت است تنها متولد شدن
مثل تنها زندگی کردن است
مثل تنها مردن





عشق زاییده ی تنهاییست و تنهایی زاییده ی " عشق " ...



دلی که از بی کسی غمگین است هر کسی را می تواند تحمل کند
هیچ کس بد نیست
دلی که در بی اوئی مانده است
برق هر نگاهی جانش را می خراشد !



خدایا، به هر که دوست می‌داری بیاموز که:
عشق از زندگی کردن بهتر است
 و به هرکه دوست تر می‌داری بچشان که:
دوست داشتن از عشق برتر!



کسی می تواند برای نان و آسایش و لذت و برخورداری مادی مردم تلاش کند که خود به نان و آسایش و لذت و زندگی مادی نمی اندیشد !؟





آدم همیشه یک نقاب بر صورتش دارد و تنها دو جاست که غالبا نقابی را که در
سراسر عمر بر چهره دارد پس می زند :

 سلول زندان و بستر مرگ !



نشستم و چشم به جلوه‌هاي زيباي شعله شمع دوختم،
زبانه آبي‌رنگ آن را که گويي هزاران حرف تازه با من داشت مينگريستم و ميشنودم،
ميسوخت، مي‌گريست، ميگداخت و در برابرم ذوب مي‌شد و هيچ نمي‌گفت،
اما سراپا گفتن بود...



خدايا! به من قدرت آن را عطا کن که بتوانم بدان اندازه که او را دوست مي‌دارم نياز دوست داشتنش را در خود خاموش سازم.



هرکسي بايد هر چندي يکبار مدتي تنها باشد، تنهايي هم يکي از احتياجات آدمي است...



خدایا !
به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و
مردنی عطا کن که بر بیهودگیش سوگوار نباشم، برای اینکه هرکس آنچنان می میرد که زندگی کرده است.



اين نسل حق دارد که مرا دشنام دهد !
از خشم بر چهره من پنجه کشد!
با ناخن‌هايش پوست صورتم را بخراشد اما :
حق ندارد آنچه را در عشق به آزادي گفته‌ام و نوشته‌ام
به جز عشق به آزادي نسبت دهد !


تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:40 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


بــازی روزگـــار
از دلنوشته های پروفسور حسابی (پدر فیزیك ایران)
گروه
اینترنتی پرشین
استار | www.Persian-Star.net

بازی روزگار را نمی فهمم!
من تو را دوست می دارم... تو دیگری را... دیگری مرا... و همه ما تنهاییم!

داستان غم انگیز زندگی این نیست که انسانها فنا می شوند،
این است که آنان از دوست داشتن باز می مانند.

همیشه هر چیزی را که دوست داریم به دست نمی آوریم،
پس بیاییم آنچه را که به دست می آوریم دوست بداریم.

انسان عاشق زیبایی نمی شود،
بلكه آنچه عاشقش می شود در نظرش زیباست!

انسان های بزرگ دو دل دارند؛
دلی که درد می کشد و پنهان است و دلی که میخندد و آشکار است.

همه دوست دارند که به بهشت بروند،
ولی کسی دوست ندارد که بمیرد ... !

عشق مانند نواختن پیانو است،
ابتدا باید نواختن را بر اساس قواعد یاد بگیری. سپس قواعد را فراموش کنی و با قلبت بنوازی.

دنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد،
پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم.

‏‏اگر انسانها بدانند فرصت باهم بودنشان چقدر محدود است؛
محبتشان نسبت به یکدیگر نامحدود می شود.

عشق در لحظه پدید می آید
و دوست داشتن در امتداد زمان
و این اساسی ترین تفاوت میان عشق و دوست داشتن است.
راه دوست داشتن هر چیز درک این واقعیت است که امکان دارد از دست برود :

انسان چیست ؟
شنبه: به دنیا می آید.
یكشنبه: راه می رود.
دوشنبه: عاشق می شود.
سه شنبه: شكست می خورد.
چهارشنبه: ازدواج می كند.
پنج شنبه: به بستر بیماری می افتد.
جمعه: می میرد.
فرصت های زندگی را دریابیم و بدانیم که فرصت با هم بودن چقدر محدود است ...



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:39 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


کلمات انگلیسی با تعبیر فارسی! (طنز)

گروه
اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Keyboard
چه کسی برنده شد؟

Communication Board
کامیون کی شن ها رو برد؟

Morphine
باید بیشتر فین کنی

MissCall
دختر نا بالغ را گویند

Freezer
حرف مفت

Suspicious
به لهجه اصفهانی: ساس از بقیه ی حشرات جلو تر است

Johnny Depp
قاتل افسرده

Acer
ای آقا!

Welcome
دهن لق

Manual
من و بقیه

Accessible
عکس سیبیل



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:37 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

 



سخنـان نــاب و پرمعنــای زنـدگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در روزگاری که خنده ی مردم از زمین خوردن توست،
پس برخیز تا چنین مردمی بگریند ...
.
.
.
درصد کمی از انسانها نود سال زندگی می کنند
مابقی یک سال را نود بار تکرار می کنند

.
.
.
نصف اشباهاتمان ناشی از این است که
وقتی باید فکر کنیم، احساس می کنیم
و وقتی که باید احساس کنیم، فکر می کنیم

.
.
.
سر آخر، چیزی که به حساب می آید تعداد سالهای زندگی شما نیست
بلکه زندگی ای است که در آن سالها کرده اید

.
.
.
همیشه در زندگیت جوری زندگی کن که
"ای کاش"
تکیه کلام پیریت نشود

.
.
.
چه داروی تلخی است وفاداری به خائن،
صداقت با دروغگو،
و مهربانی با سنگدل ...

.
.
.
مشکلات امروز تو برای امروز کافی ست،
مشکلات فردا را به امروز اضافه نکن ...

.
.
.
اگر حق با شماست، خشمگین شدن نیازی نیست
و اگر حق با شما نیست، هیـچ حقی برای عصبانی بودن ندارید ...

.
.
.
ما خوب یاد گرفتیم در آسمان مثل پرندگان باشیم و در آب مثل ماهیها،
اما هنوز یاد نگرفتیم روی زمین چگونه زندگی کنیم

.
.
.
فریب مشابهت روز و شب‌ها را نخوریم
امروز، دیروز نیست
و فردا امروز نمی‌شود ...

.
.
.
یادمان باشد که : آن هنگام که از دست دادن عادت می شود
به دست آوردن هم دیگر آرزو نیست ...

.
.
.
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور
و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان

.
.
.
برای دوست داشتن وقت لازم است،
اما برای نفرت
گاهی فقط یک حادثه یا یک ثانیه کافی است.

.
.
.
گاه در زندگی، موقعیت هایی پیش میآید که انسان
باید تاوان دعاهای مستجاب شده خود را بپــردازد.

.
.
.
به یاد ندارم نابینایی به من تنه زده باشد
اما هر وقت تنم به جماعت نادان خورد گفتند: "مگه کوری؟"

.
.
.
مادامی که تلخی زندگی دیگران را شیرین می کنی،
بدان که زندگی می کنی ...

.
.
.
هیچ انتظاری از کسی ندارم!
و این نشان دهنده ی قدرت من نیست !
مسئله، خستگی از اعتمادهای شکسته است

.
.
.
برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛
یکی در آسمان و یکی در قلب ...

.
.
.
در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا
زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند
امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

.
.
.
هیچ وقت رازت رو به کسی نگو؛
وقتی خودت نمیتونی حفظش کنی،
چطور انتظار داری کس دیگه ای برات راز نگه داره؟

.
.
.
هیچ انسانی دوست نداره بمیره !
اما همه آرزو میکنن برن به بهشت.
اما، یادمون میره که برای رفتن به بهشت اول باید مرد ...

.
.
.
از 3 نفر هرگز متنفر نباش :
فروردینی ها، مهری‌ها، اسفندی ها
چـون بهتـرین هستند

سه نفر را هرگز نرنجون :
اردیبهشتی ها، تیری ها، دی ـی ها
چـون صادق هستند

سه نفر رو هیچوقت نذار از زندگیت بیرون برن :
شهریوری‌ ها، آذری‌ ها، آبانی ها
چـون به درد دلت گوش میدهند

سه نفر رو هرگز از دست نده :
مرداد ـی ها، خرداد ـی ها، بهمن ـی ها
چـون دوست ِ واقعی هستند

.
.
.
زیباترین عکس ها در اتاق های تاریک ظاهر می ‏شوند؛
پس هر موقع در قسمتی تاریک از زندگی قرار گرفتی،
بدان که خدا می‏ خواهد تصویری زیبا از تو بسازد.

.
.
.
نتیجه زندگی، چیزهایی نیست که جمع میکنیم
بلکه قلبهایی است که جذب میکنیم

.
.
.
عجیب است که پس از گذشت یک دقیقه به پزشکی اعتماد می کنیم؛
بعد از گذشت چند ساعت به کلاهبرداری !
بعد از چند روز به دوستی
بعد از چند ماه به همکاری
بعد از چند سال به همسایه ای ...
اما بعد از یک عمر به خدا اعتماد نمی کنیم !
دیگر وقت آن رسیده که اعتمادی فراتر آنچه می بایست را به او ببخشیم.
او که یگانه است و شایسته ...



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در روزگاری که خنده ی مردم از زمین خوردن توست،
پس برخیز تا چنین مردمی بگریند ...
.
.
.
درصد کمی از انسانها نود سال زندگی می کنند
مابقی یک سال را نود بار تکرار می کنند

.
.
.
نصف اشباهاتمان ناشی از این است که
وقتی باید فکر کنیم، احساس می کنیم
و وقتی که باید احساس کنیم، فکر می کنیم

.
.
.
سر آخر، چیزی که به حساب می آید تعداد سالهای زندگی شما نیست
بلکه زندگی ای است که در آن سالها کرده اید

.
.
.
همیشه در زندگیت جوری زندگی کن که
"ای کاش"
تکیه کلام پیریت نشود

.
.
.
چه داروی تلخی است وفاداری به خائن،
صداقت با دروغگو،
و مهربانی با سنگدل ...

.
.
.
مشکلات امروز تو برای امروز کافی ست،
مشکلات فردا را به امروز اضافه نکن ...

.
.
.
اگر حق با شماست، خشمگین شدن نیازی نیست
و اگر حق با شما نیست، هیـچ حقی برای عصبانی بودن ندارید ...

.
.
.
ما خوب یاد گرفتیم در آسمان مثل پرندگان باشیم و در آب مثل ماهیها،
اما هنوز یاد نگرفتیم روی زمین چگونه زندگی کنیم

.
.
.
فریب مشابهت روز و شب‌ها را نخوریم
امروز، دیروز نیست
و فردا امروز نمی‌شود ...

.
.
.
یادمان باشد که : آن هنگام که از دست دادن عادت می شود
به دست آوردن هم دیگر آرزو نیست ...

.
.
.
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور
و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان

.
.
.
برای دوست داشتن وقت لازم است،
اما برای نفرت
گاهی فقط یک حادثه یا یک ثانیه کافی است.

.
.
.
گاه در زندگی، موقعیت هایی پیش میآید که انسان
باید تاوان دعاهای مستجاب شده خود را بپــردازد.

.
.
.
به یاد ندارم نابینایی به من تنه زده باشد
اما هر وقت تنم به جماعت نادان خورد گفتند: "مگه کوری؟"

.
.
.
مادامی که تلخی زندگی دیگران را شیرین می کنی،
بدان که زندگی می کنی ...

.
.
.
هیچ انتظاری از کسی ندارم!
و این نشان دهنده ی قدرت من نیست !
مسئله، خستگی از اعتمادهای شکسته است

.
.
.
برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛
یکی در آسمان و یکی در قلب ...

.
.
.
در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا
زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند
امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

.
.
.
هیچ وقت رازت رو به کسی نگو؛
وقتی خودت نمیتونی حفظش کنی،
چطور انتظار داری کس دیگه ای برات راز نگه داره؟

.
.
.
هیچ انسانی دوست نداره بمیره !
اما همه آرزو میکنن برن به بهشت.
اما، یادمون میره که برای رفتن به بهشت اول باید مرد ...

.
.
.
از 3 نفر هرگز متنفر نباش :
فروردینی ها، مهری‌ها، اسفندی ها
چـون بهتـرین هستند

سه نفر را هرگز نرنجون :
اردیبهشتی ها، تیری ها، دی ـی ها
چـون صادق هستند

سه نفر رو هیچوقت نذار از زندگیت بیرون برن :
شهریوری‌ ها، آذری‌ ها، آبانی ها
چـون به درد دلت گوش میدهند

سه نفر رو هرگز از دست نده :
مرداد ـی ها، خرداد ـی ها، بهمن ـی ها
چـون دوست ِ واقعی هستند

.
.
.
زیباترین عکس ها در اتاق های تاریک ظاهر می ‏شوند؛
پس هر موقع در قسمتی تاریک از زندگی قرار گرفتی،
بدان که خدا می‏ خواهد تصویری زیبا از تو بسازد.

.
.
.
نتیجه زندگی، چیزهایی نیست که جمع میکنیم
بلکه قلبهایی است که جذب میکنیم

.
.
.
عجیب است که پس از گذشت یک دقیقه به پزشکی اعتماد می کنیم؛
بعد از گذشت چند ساعت به کلاهبرداری !
بعد از چند روز به دوستی
بعد از چند ماه به همکاری
بعد از چند سال به همسایه ای ...
اما بعد از یک عمر به خدا اعتماد نمی کنیم !
دیگر وقت آن رسیده که اعتمادی فراتر آنچه می بایست را به او ببخشیم.
او که یگانه است و شایسته ...



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:36 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:35 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

بـه سلامتـی تـو ...

(جملات زیبا و پرمعنی)

به سلامتی رفیقی که تو رفاقت کم نذاشت ولی کم برداشت تا رفیقش کم نیاره ...
.
.
.
به سلامتی مداد پاک کن که به خاطر اشتباه دیگران خودشو کوچیک میکنه ...
.
.
.
به سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست ...
.
.
.
به سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه تَرکمون کنن درکمون می کنن ...
.
.
.
به سلامتی اونایی که درد دل همه رو گوش میدن اما معلوم نیس خودشون کجا درد دل میکنن ...
.
.
.
به سلامتی اونی که باخت تا رفیقش برنده باشه ...
.
.
.
به سلامتی کسی که هنوز دوسش داری ولی دیگه مال تو نیست ...
.
.
.
به سلامتی مادر که وقتی غذا سر سفره کم بیاد اولین کسی که از اون غذا دوس نداره خودشه ...
.
.
.
به سلامتی همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دائمیه!
.
.
.
به سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند ...
.
.
.
به سلامتی مادر که بخاطر ما هیکلش به هم خورد !
.
.
.
به سلامتی کسی که دید بغلیش تو تاکسی پول نداره
به راننده گفت : پول خورد ندارم مال همه رو حساب کن!
.
.
.
به سلامتی بیل! که هرچ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر می‌شه ...
.
.
.
به سلامتی سیم خاردار! که پشت و رو نداره ...
.
.
.
به سلامتی اونی که بیکسه، ولی ناکس نیست ...
.
.
.
به سلامتی اونایی که چه عشقشون پیششون باشه چه نباشه چشمشون مثل فانوس دریایی نمی چرخه ...
.
.
.
به سلامتی حلقه های زنجیر که زیر برف و بارون میمونن زنگ میزنن ولی هم دیگه رو ول نمیکنن ...
.
.
.
گل آفتابگردان را گفتند:
چرا شبها سرت را پایین می اندازی؟
گفت : ستاره چشمک میزند، نمیخواهم به خورشید خیانت کنم
به سلامتی همه اونایی که مثل گل آفتابگردان هستند ...
.
.
.
بسلامتی اون دختری که حاضره زیر بارون خیس بشه ولی‌ سوار ماشین هیچ پسری نشه ...
.
.
.
به سلامتی کسی که وقتی بردم گفت :
اون رفیق منه
وقتی باختم گفت :
من رفیقتم ...
.
.
.
به سلامتی کسی که وقتی بهش زنگ میزنی و خوابه
ولی واسه اینکه دلت رو نشکنه میگه: خوب شد زنگ زدی؛ باید بیدار میشدم ...
.
.
.
به سلامتی‌ اون بچه‌ای که شیمی‌ درمانی کرده همه ی موهاش ریخته
به باباش میگه بابا من الان شدم مثل رونالدو یا روبرتو کارلوس؟
باباش میگه قربونت برم از همه اونا تو خوش تیپ تری ...
.
.
.
به سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته
بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌
انگشت کوچیکهٔ عشقم هم نیستی ...
.
.
.
به سلامتی دریا که همه با لبش خاطره دارن !
.
.
.
به سلامتی همه اوونایی که
دلشون از یکی دیگه گرفته
ولی برای اینکه خودشون رو آروم کنن
میگن بخاطر غروب پاییزه ...
.
.
.
بسلامتی با ارزش ترین پول دنیا "تومن"
چون هم تو هستی توش، هم من ...
.
.
.
به سلامتی اونایی که اگه صد لایه ایزوگامشون هم بکنن بازم معرفت ازشون چیکه میکنه ...
.
.
.
به سلامتی اونایی که دوسشون داریم و نمیفهمن !
آخرشم دق میدن مارو !
.
.
.
سلامتی همه کلاس اولی ها که تازه امسال یاد میگیرن سلامتی درسته نه صلامتی!
.
.
.
به سلامتی اون پسری که خواست آدم بشه ...
ولی یه دختر اومد تو زندگیش و نذاشت و بهش فهموند که
همیشه پای یک زن در میان است !
.
.
.
به سلامتی پسر بچه های قدیم که پشت لبشونو با ذغال سیاه می کردن
که شبیه باباهاشون بشن
نه مثل جوونای امروز که ابروهاشونو نازک می کنن که شبیه ماماناشون بشن !
.
.
.
به سلامتی کسیکه تو خیالمونه ولی بیخیالمونه ...
.
.
.
به سلامتی دوست خوبی که
مثل خط سفید وسط جاده است
تکه تکه میشه
ولی بازم پا به پات میاد ...
.
.
.
به سلامتی باغچه ای که خاکش منم گلش تویی و خارش هرچی نامرده ...
.
.
.
به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف میپوشه
میره کارگری برای سیر کردن شکم بچه اش،
اما بچه اش خجالت میکشه
به دوستاش بگه که این پدرمه ...
.
.
.
به سلامتی نوشابه که خانواده داره و خیلی ها همینش هم ندارن !
.
.
.
به سلامتی سندباد که کل دنیا رو با یه شلوار کردی دور زد ...
.
.
.
به سلامتی سرنوشت که نمی‌شه اونو از سر نوشت ...
.
.
.
به سلامتی اون رفتگری که تو این هوای سرد و وانفسای بی عدالتی داره به عشق زن و بچه اش کوچه و خیابون رو جارو میزنه که یه لقمه نون حلال در بیاره ...
.
.
.
به سلامتی اون کارگری که از افتضاح اختلاس 3000 میلیارد تومانی خبر داره اما باز اول صبح بچه شو میبوسه و برای ماهی 200 هزار تومان پول حلال میره سر کار و عرق میریزه ...
.
.
.
به سلامتی اونهائی که دوستت دارم رو درک می کنند و اونو به حساب کمبودهات نمی ذارن ...
.
.
.
به سلامتی همه ی اونایی که مارو همین جوری که هستیم دوست دارن ...
.
.
.
به سلامتی دوست نازنینی که گفت: قبر منو خیلی بزرگ بسازین... چون دارم یه دنیا آرزو با خودم به گور میبرم !
.
.
.
و در آخر به سلامتی تو، که از همه بهترینی ...



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:19 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

 
مايكل شوماخر چندين سال متوالي در مسابقات رالي در دنيا اول شد.
وقتي رمز موفقيتش را پرسيدند، در جواب گفت:
تنها رمز موفقيت من اين است كه زماني كه ديگران ترمز مي گيرند، من گاز مي دهم...


others are sleeping .....
(مطالعه کن وقتی که دیگران در خوابند)
 
 

DECIDE while others are delaying
(تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند)



PREPARE while others are daydreaming
(خود را آماده کن وقتی که دیگران درخیال پردازیند)



BEGIN while others are procrastinating
(شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند)



WORK while others are wishing
(کار کن وقتی که دیگران در حال
آرزو کردنند)


SAVE while others are wasting
(صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردنند)

LISTEN while others are talking
(گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردنند)



SMILE while others are frowning
(لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگیند)



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:18 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

درکدام جنگ ناپلئون مرد؟

در اخرین جنگش

 

اعلامیه استقلال امریکا درکجا امضاشد؟

در پایین صفحه

 

علت اصلی طلاق چیست؟

ازدواج

 

علت اصلی عدم موفقیتها چیست؟

 



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:16 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:14 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:10 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |
 
مایک ادموند عکاس و هنرمند با به اشتراک گذاشتن عکس جدیدی برای خود در فیسبوک توانست تا خود ر در یک به شهرت جهانی برساند.او عکسی مفهومی از خود گرفته و با نوشتن جمله:اگر دقت کنید به تغییرات پی میبرید این شهرت را بدست آورد.این عکس بیش از 60 هزار بار به اشتراک گذاشته شده است.
 

 


 


تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:9 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

یک من = 3 کیلو

ری = 4 من

خروار = 100 من

چارک = یک چهارم من

سیر = یک دهم چارک = یک چهلم من

مثقال = یک شانزدهم سیر

قیراط = یک بیست و سوم مثقال

نخود = یک بیست و چهارم مثقال

گندم = یک چهارم نخود


واحد های اندازه گیری طول در ایران قدیم

یک ذرع = 104 سانتیمتر

چارک = یک چهارم ذرع

گره = یک چهازم چارک = یک شانزدهم ذرع

بهر = یک دوم گره = یک هشتم چارک = یک سی و دوم ذرع

فرسخ = 6000 ذرع

البته بعضی واحدها در برخی از مناطق کشور تفاوت دارد



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:8 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

اولین زن ریاضی دان که در تاریخ ریاضی از او نام برده شده : هیپاتیا

اولین فرد شناخته شده ای که کشفیات ریاضی به او نسبت داده شده : تالس

اولین فردی که یک کتاب منسجم در هندسه منتشر کرد : بقراط خیوسی

اولین کسی که مقاطع مخروطی را ارائه کرد : منایخموس

اولین کسی که تلاش جدی در فلسفه ی ریاضی به عمل آورد : افلاطون

اولین ارائه دهنده ی نظریه ی اتمی بودن جهان : دموکریتوس

اولین کسی که در مسئله ی تضعیف مکعب به پیشرفت دست یافت : بقراط خیوسی

اولین ارائه دهنده ی برهان برای حل مسئله ی تثلیث زاویه به کمک مقاطع مخروطی : پاپوس

اولین فرد یونانی که ارتباطش با مسئله ی تربیع معلوم است : آناکساگوراس

اولین چاپ اصول اقلیدس : سال 1482

اولین فردی که ترجمه ی انگلیسی کاملی از اصول اقلیدس ارائه داد : بیلینگزلی

اولین کسی که کوشش کرد اصول ریاضی را تدوین کند : بقراط

اولین کسی که معادلات درجه دوم را به روش هندسی حل کرد : دیوفانتوس

اولین کسی که ترجمه ی عربی واقعا رضایت بخش از اصول اقلیدس ارائه کرد : ثابت ابن قره

اولین کسی که کتابی در حساب به زبان عربی تالیف کرد : خوارزمی

اولین نویسنده ی عربی نویس که با قضیه ی دو جمله ای در شکل مثلث پاسکال کار کرد : کاشانی

اولین نمونه ی کار ریاضی اصیل که توسط اعراب انجام شده : قائده ی ثابت ابن قره برای یافتن اعداد متحابه

اولین شرح منسجم از مثلثات مسطحه و کروی در اروپا که مستقل از نجوم مورد مطاعه قرار می گرفت :

تریانگولیس اومنیودیس اثر یوهان مولر

اولین کسی که علامت های + و – را به کار برد : یوهان ویدمان



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:5 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

 

 

سلامتی:
 

 
1- آب فراوان بنوشید.
2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید..
3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.
 
4- بااین 3 تا E زندگی کنید:
 Energy   
 
Enthusiasm         (شورواشتیاق)
Empathy             (دلسوزی و همدلی).
 
5- از ورزش کمک بگیرید.
6- بیشتر بازی کنید.
7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید.
8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.
 
9- 7 ساعت بخوابید.
10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید و در حین پیاده‌روی، لبخند بزنید.

 



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:3 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


خاطرات دو دوست قدیمی


دو دوست قدیمی در حال عبور از بیابانی بودند. در حین سفر این دو سر موضوع کوچکی بحث میکنند و کار به جایی میرسد که یکی کنترل خشم خودش را از دست میدهد و سیلی محکمی به صورت دیگری میزند. دوست دوم که از شدت ضربه و درد سیلی شوکه شده بود بدون اینکه حرفی بزند روی شنهای بیابان نوشت: "امروز بهترین دوست زندگیم سیلی محکمی به صورتم زد." آنها به راه خود ادامه دادند تا اینکه به دریاچه ای رسیدند. تصمیم گرفتند در آب کمی شنا کنند تا هم از حرارت و گرمای کویر خلاص شوند و هم اتفاق پیش آمده را فراموش کنند.

همچنانکه مشغول شنا بودند ناگهان همان دوستی که سیلی خورده بود حس کرد گرفتار باتلاق شده و گل و لای وی را به سمت پایین میکشد. شروع به داد و فریاد کرد و خلاصه دوستش وی را با هزار زحمت از آن مخمصه نجات داد. مرد که خود را از مرگ حتمی نجات یافته دید، فوری مشغول شد و روی سنگ کنار آب به زحمت حک کرد: "امروز بهترین دوست زندگیم مرا از مرگ قطعی نجات داد." دوستی که او را نجات داده بود وقتی حرارت و تلاش وی را برای حک کردن این مطلب دید با شگفتی پرسید: "وقتی به تو سیلی زدم روی شن نوشتی و حال که تو را نجات دادم روی سنگ حک میکنی؟"

مرد پاسخ داد: "وقتی دوستی تو را آزار میدهد آن را روی شن بنویس تا با وزش نسیم بخشش و عفو آرام و آهسته از قلبت پاک شود. ولی وقتی کسی در حق تو کار خوبی انجام داد، باید آنرا در سنگ حک کنی تا هیچ چیز قادر به محو کردن آن نباشد و همیشه خود را مدیون لطف وی بدانی."

نتیجه اخلاقی : یاد بگیریم آسیبها و رنجشها را در شن بنویسیم تا فراموش شود و خوبی و لطف دیگران را در سنگ حک کنیم تا هیچ گاه فراموش نشود.



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:2 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

برای آنانی که می خواهند زندگی خود را صد در صد بسازند !
اگر 
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
برابر باشد با
۱,۲,۳,۴,۵,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲,۱۳,۱۴,۱۵,
۱۶,۱۷,۱۸,۱۹,۲۰,۲۱,۲۲,۲۳,۲۴,۲۵,۲۶
آیا برای خوشبختی و موفقییت تنها تلاش سخت کافیست؟
تلاش سخت (Hard work)
H+A+R+D+W+O+R+K
8+1+18+4+23+15+18+11=98%
آیا دانش صد در صد ما را به موفقییت می رساند؟
دانش (Knowledge)
K+N+O+W+L+E+D+G+E
11+14+15+23+12+5+4+7+5=96%
عشق چگونه؟
عشق (Love)
L+O+V+E
12+15+22+5=54%
خیلی از ما فکر می کردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟
پس چه چیز ۱۰۰% را می سازد؟؟؟
پول (Money)
M+O+N+E+Y
13+15+14+5+25=72%
رهبری (Leadership)
L+E+A+D+E+R+S+H+I+P
12+5+1+4+5+18+19+9+16=89%
اینها کافی نیستند پس برای رسیدن به اوج چه باید کرد؟
نگرش (Attitude)
A+T+T+I+T+U+D+E
1+20+20+9+20+21+4+5=100%

آری اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی ۱۰۰% خواهد شد.
نگرش همه چیز را عوض می کند، نگاهت را تغییربده چشمهایت را دوباره بشوی همه چیز عوض می شود…



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 7:59 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |
دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده‌ است که قید می‌کند موضوعی برابر با موضوعی دیگر است، مثلاً مرد برابر است با زن.
گرچه این مسئله از نظر صرف‌و‌نحو دستوری بی‌اشکال است اما واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است، یعنی 24=24.
با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده‌است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، صدق می‌کند. به کلماتی که دفعات به‌کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:
 
دنیا 115 / آخرت 115
ملائک 88 / شیطان 88
زندگی 145 / مرگ 145
سود 50 / زیان 50
ملت (مردم) 50 / پیامبران 50
ابلیس 11 / پناه جستن از  شر ابلیس 11
مصیبت 75 / شکر 75
صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣
فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) ١٧
مسلمین ۴١ / جهاد ۴١
طلا 8 / زندگی راحت ٨
جادو ۶٠ / فتنه ۶٠
زکات ٣٢ / برکت ٣٢
ذهن ۴٩ / نور ۴٩
زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵
آرزو ٨ / ترس ٨
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ /  تبلیغ کردن ١٨
سختی ١١۴ / صبر١١۴
محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴
مرد ٢۴ / زن ٢۴
همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:
نماز   ماه ١٢، روز ٣۶۵
دریا  ٣٢، زمین (خشکی) ١٣
دریا +  خشکی = 45=13+32
دریا = %1111111/71= 100 × 45/32
خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13
دریا + خشکی = % 00/100
دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 %  از کره زمین را فراگرفته است.
آیا همه اینها اتفاقی است؟

سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟ قرآن هم دقیقاً همین را بیان می‌کند.



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 7:57 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


با این تست همسر بهتری پیدا می کنید.


با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد. شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟

 از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي‌آيند يا از آن درونگراهايي كه

 فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه‌رو باشيد.

 اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.

 

فرق آدم‌هاي اهل درونگرايي و برونگرايي

تا به‌حال فكر كرده‌ايد كه ابعاد شخصيت تاثير مستقيمي روي انتخاب رشته تحصيلي، شغل، محل زندگي و

 كلا سبك زندگي شما مي‌گذارد؟ اگر دقت نكرده‌ايد با دقت خط‌هاي بعد را بخوانيد.

 درونگراها از احساسات و هيجان‌هايشان فقط براي دوست‌هاي معدود خيلي صميمي حرف‌ مي‌زنند ولي

 برونگراها كاملا در دنياي بيرون سير مي‌كنند؛ آنها دوست دارند كه سرخوش، اجتماعي،‌ رقابت‌جو و

 سريع و واقع‌گرا باشند. افراد درونگرا بيشتر اوقات خود را به مطالعه و تنهايي سپري كرده و

 كمتر مايل به معاشرت با ديگران هستند و در مقابل، افراد برونگرا بيشتر داراي ديدگاه عيني و خارجي

 هستند و فعاليت عملي بيشتري دارند ولي ميزان تسلط آنها بر نفس خودشان نسبت به افراد درونگرا كمتر است.

 اين افراد مايلند كه بر محيط اطراف خود تاثير و به رقابت با ديگران بپردازند و در مجامع عمومي بيشتر ظاهر مي‌شوند.

 

اگر درونگرايي و برونگرايي در حد افراط در افراد ظاهر شود، ما را در برابر 2 شخصيت نابهنجار قرار مي‌‌دهد

 البته تعداد اين افراد بسيار كم است و اكثريت مردم ميان اين دو قطب جاي دارند.

 برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونگرايان به سوي جهان ذهني و غيرعيني.

 شما با آگاهي يافتن از خصوصيات شخصي هر دو گروه مي‌توانيد رابطه بهتري با آنها برقرار كنيد.

 

درونگراها

 

جمع گريزهاي احساساتي

1. علاقه‌مند به احساسات و افكار خودشان هستند و نياز به داشتن قلمرو شخصي دارند. كم‌حرف، ساكت و متفكرند.

 

2. دوستان زيادي ندارند و در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشكل دارند. علاقه‌مند به سكوت و تمركز بوده و

 از ديد و بازديدهاي غيرمنتظره و ناگهاني بيزار هستند.

 

3. كارايي اين افراد در تنهايي بيشتر است. بزرگ‌ترين وحشت آنها اين است كه در يك جمع شلوغ قرار گيرند.

 ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهند، دارند و از فعاليت‌هاي انفرادي انرژي مي‌گيرند.

 

4. در بين انبوه مردم بودن آنها را خسته مي‌كند. بيشتر از دست خودشان عصباني مي‌شوند تا ديگران.

 معمولا كمرو هستند و درك كردن آنها ممكن است. اهل ايده و عقايد نو هستند.

 

5. شخصيت‌شان در خلوت و در جمع متفاوت است. مشتاق و احساساتي هستند

اما معمولا احساسات‌شان را بيان نمي‌كنند. در جمع ناآشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحتند.

 

6. تمركزشان قوي است. براي تصميم‌گيري به زمان نياز دارند و قبل از حرف زدن فکر مي‌کنند.

 

7. از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران طفره مي‌روند.

 

برونگراها

 

پيشاهنگ‌هاي روشن‌پوش 

1- علاقه‌مند به وقايع پيرامون خود هستند.

 

2- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه مي‌كنند.

 

3- روراست و معمولا پرحرف هستند.

 

4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها هستند و خيلي اوقات نفر پيشاهنگ انجام يك كار مي‌شوند.

 

5- به‌سهولت دوستان جديدي يافته يا با يك گروه خود را وفق مي‌دهند.

 

6- افكار خود را بيان مي‌كنند.

 

7- علاقه‌مند به افراد جديد و برقراري ارتباط با آنها هستند.

 

8- تنهايي براي آنها بسيار آزاردهنده است.

 

9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي مي‌گيرند.

 

10- خوش‌مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.

 

11- ريسك‌پذيرند و سريع تصميم مي‌گيرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است و معاشرتي هستند.

 

12- پس از آنكه حرف خود را مي‌زنند به گفته خود مي‌انديشند، علاقه‌مند به كار گروهي، موسيقي با صداي

 بلند بوده و فعاليت‌هاي هيجان‌انگيز را بيشتر دوست دارند.

 

13- رنگ‌هاي روشن را بيشتر مي‌پسندند، بيشتر از اعمال ديگران خشمگين مي‌شوند تا خودشان،

 اطلاعات شخصي خود را به سادگي با ديگران قسمت مي‌كنند و معمولا فقط از روي تجارب زندگي خود درس

 مي‌گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.

 

البته خصوصيات فوق هيچ ارتباطي با اعتمادبه‌نفس داشتن فرد برونگرا ندارد، يك برونگرا ممكن است

 اعتماد به نفس پاييني داشته باشد.

 

12 سؤالي که شخصيت شما را مشخص مي‌کند

 

با انجام اين تست و نمره‌گذاري آن به‌راحتي متوجه مي‌شويد كه خودتان و همسرتان به كدام گروه تعلق داريد

 

1- دوست دارم هميشه آدم‌هاي زيادي دوروبرم باشند.

2- لبخند زدن به ديگران و بيرون رفتن با آنها و تفريح كردن با جمع را كار آساني مي‌دانم.

3- خودم را لزوما آدم اميدواري نمي‌دانم.

4- واقعا از صحبت كردن با ديگران لذت مي‌برم.

5- ترجيح مي‌دهم در جايي باشم كه فعاليت و شلوغي وجود داشته باشد.

6- معمولا ترجيح مي‌دهم كارها را به تنهايي انجام دهم.

7- اغلب احساس مي‌كنم كه پر از نيرو و انرژي هستم.

8- آدم بشاش و داراي روحيه بالايي هستم.

9- آدم خوش‌بيني نيستم.

10- زندگي من با سرعت طي مي‌شود.

11- شخص بسيار فعالي هستم.

12- ترجيح مي‌دهم راه خودم را بروم تا اينكه رهبر ديگران باشم.

 

هركدام از عبارت‌هاي زير را با دقت بخوانيد و به هر سؤال باتوجه به گزينه‌هاي كاملا موافق/ موافق/ بي‌تفاوت/ مخالف/ كاملا مخالف پاسخ دهيد.

 

پاسخنامه: باتوجه به گزينه‌اي كه انتخاب كرده‌ايد، نمره مربوط به گزينه خود را جلوي آن بنويسيد.

 

با ين تست همسر بهتري انتخاب مي کنيد

 

نمره دروني و بيروني بودن شما اينجاست

نمره از 12 تا 24: شما آدم درونگرايي هستيد،‌ تنهايي را بيشتر دوست داريد و دوست داريد كارهايتان را

 بدون حضور ديگران انجام دهيد.

 

نمره از 24 تا 48: شما نه كاملا درونگرا هستيد و نه كاملا برونگرا.

 بعضي وقت‌ها با جمع بودن را ترجيح مي‌دهيد و گاهي تنهايي، هرچه نمره‌تان بالاتر باشد برونگراتر هستيد.

 

نمره از 48 تا 60: شما آدم برونگرايي هستيد. با جمع بودن را دوست داريد و لذت مي‌بريد

 حتي كارهايي را كه مي‌شود تنهايي انجام داد با جمع انجام دهيد.

 

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد.

 شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟

 

اما اينها چه فرقي دارد؟

خب حالا كه متوجه شديد داراي كدام‌يك از ابعاد شخصيتي درونگرايي يا برونگرايي هستيد،

 بدانيد كه برونگرايي و درونگرايي در چند زمينه خيلي مهم زندگي كاربرد دارد:

 

1- انتخاب رشته تحصيلي: اگر از حالا شروع كرده‌ايد به خواندن كنكور سال بعد، خوب است يكي از

 عوامل انتخاب‌تان را بگذاريد همين نوع شخصيت. آدم‌هاي درونگرا به رشته‌هايي مثل

 ادبيات، بعضي از رشته‌هاي هنر و بعضي از رشته‌هاي آزمايشگاهي گرايش دارند.

 برعكس، آدم‌هاي برونگرا به رشته‌هايي مثل مهندسي‌هاي پردردسر، روانشناسي، علوم اجتماعي و

 انواع رشته‌هاي پزشكي، روزنامه‌نگاري و... ارتباط برقرار مي‌كنند.

 

2- انتخاب شغل: جور بودن شغل با تيپ شخصيت‌تان يكي از معيارهاي موفقيت در شغل‌تان است.

 آدم‌هاي برونگرا به شغل‌هايي كه بيشتر با مردم سروكار دارند، گرايش دارند؛ مثل

 فروشندگي، كار در بازار، كارهاي درماني و... برعكس درونگراها حتي اگر در رشته‌اي برونگرايانه هم

 تحصيل كرده باشند سراغ شغل‌هاي درونگرايانه مي‌روند؛ مثلا فردي كه معماري خوانده بيشتر دوست دارد

 كشيدن نقشه در خلوت را تجربه كند.

 

3- ازدواج: در ازدواج شناخت ابعاد شخصيتي طرف مقابل بسيار معيار مهمي است.

برونگراها با درونگراها خيلي نمي‌سازند و برعكس. اين ديدگاه كه همسر آينده من بايد مكمل من باشد

 را كنار بگذاريد و دنبال مشابه خودتان بگرديد زيرا با يك فرد مشابه صحبت‌ها و فعاليت‌هاي بيشتري را

 مي‌توانيد انجام دهيد و لذت بيشتري در اوقات فراغت خود با هم مي‌بريد.

 



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 7:53 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


                 26 روش ساده برای درمان دردهایتان در خانه

 

 
 
گیلاس برای پروازهای طولانی
اگر بعد از یک پرواز طولانی دائما خمیازه می کشید، یک مشت گیلاس بخورید.

 این میوه آبدار باعث ترشح هورمون ملاتونین می شود. این هورمون که در بدن نیز ترشح می شود

 الگوی خواب را تنظیم می کند. پس اگر در هنگام انجام کاری احساس خواب آلودگی کردید

 می توانید با خوردن این میوه سرحال شوید و به کار خود ادامه دهید.


 
نعنا برای سندرم روده تحریک پذیر 
فایده نعنا بیشتر از درمان بوی بد دهان است. طبق تحقیقات کلینیک مایو mayo نعنا ضد اسپاسم طبیعی است

 که ماهیچه های صاف در روده را شل می کند. گفته شده که این گیاه علائم سندروم روده IBS را تسکین می دهد.

 البته تحقیقات بر روی این گیاه هنوز کامل نیست به همین دلیل قبل از استفاده از این گیاه

 ( حتما به صورت کپسول استفاده شود ) حتما با پزشک خود مشورت کنید.


 
ماست برای درمان IBS
یکی دیگر از روش های درمان IBS خوردن ماست است. خوردن ماست به افرادی که

فاقد پروبیوتیک کافی، باکتری "خوب" که در روده وجود دارد هستند پیشنهاد شده است.

 این باکتری در ماست وجود دارد. پس افرادی که می خواهند نشانه های سندروم روده خود را کاهش دهند

بهتر است مصرف ماست خود را افزایش دهند.


 
شیرین بیان را برای زخم های سرد
شما می توانید پوست خود را مرطوب کنید یا از انواع دارو ها برای درمان زخم هایی که به دلیل سرما ایجاد شده اند

 استفاده کنید اما استفاده از شیرین بیان به درمان سریعتر این زخم ها کمک زیادی می کند.

 ریشه شیرین بیان خالص را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

 خوردن یک یا چند تکه از ریشه شیرین بیان یا پاشیدن پودر آن به صورت مستقیم روی زخم ها به بهبودی

 سریعتر شما کمک زیادی می کند. در عین حال باید مراقب هم باشید،

 زیرا استفاده زیاد این پودر بر روی پوست ، ممکن است خطرناک باشد.

 بنابراین مطمئن شوید که از این گیاه کم استفاده می کنید.


 
دهان شویه برای از بین بردن شپش
وقتی با شپش مواجه می شوید، باید هر چه سریعتر از آن خلاص شوید.

 دهان شویه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، ولی الکل موجود در دهان شویه کمک می کند

 که شپش ها از روی پوست سر شما کاملا پاک شوند. کمی از دهان شویه را روی مو های خود ریخته و

 با کلاه حمام سر خود را بپوشانید، برای 1 تا 2 ساعت اجازه دهید روی سر شما بماند.

 بهتر است از یک نفر کمک بخواهید، زیرا دهان شویه نباید با چشم شما برخورد کند.


 
چای سیاه برای سوختگی ها
اگر شما دچار سوختگی شدید شده اید، احتیاج به راه حل جدی تری برای درمان دارید.

لازم است که حتما به یک پزشک متخصص برای زخم های عمیق مراجعه کنید.

 اما اگر سوختگی شما عمیق و جدی نیست به خاطر داشته باشید که چای سیاه می تواند تسکین دهنده باشد

 2 یا 3 عدد چای کیسه ای را در آب بجوشانید، بعد از خنک شدن چای آن را به مدت 20 دقیقه روی زخم بگذارید.

 اگر چه مدتی طول می کشد تا زخم ها کاملا خوب شوند، اما چای حرارت را جذب کرده و درد شما را کم می کند.


 
چای کیسه ای برای چشم های پف کرده
چای برای از بین بردن پف دور چشم نیز موثر است، مخصوصا اگر این پف به دلیل آلرژی باشد.

چای سیاه، سبز، قرمز و سفید که از برگ چای درست شده اند، حاوی ماده ای به نام تانین هستند که

 بافت زنده را متراکم می کنند. کیسه های چای را روی قسمت های پف کرده چشم قرار دهید.

البته بسیار مراقب باشید که کیسه های چای کاملا سرد شده باشند، همچنین این کیسه ها را

 بیشتر از 10 یه 15 دقیقه روی چشم نگذارید زیرا ممکن اشت بیش از حد باعث متراکم شدن پوستتان شود.

 بعد از مدتی متوجه می شوید که پوسستان سالم تر و شاداب تر از گذشته شده است.


 
خمیر دندان برای جوش ها
حتما لازم نیست نوجوان باشید تا پوستتان جوش بزند، گاهی در سن های بالا تر نیز این اتفاق می افتد.

 اما درمان جوش صورت شما در حمام یا دستشویی شماست. خمیر دندان عامل خشک شدن است و

 می تواند کمی از چربی پوست را بگیرد. مقدار کمی از خمیر دندان را روی جوش گذاشته و بگذارید 20 تا 30 دقیقه

روی آن بماند. اگر احساس کردید که پوستتان می سوزد سریع آن را بشوئید و اگر پوست خشکی دارید

از این روش استفاده نکنید  زیرا مواد سازنده خمیر دندان پوست را خشک تر می کند.

 در عوض فقط یک حوله صورت را با آب گرم خیس کنید و روی جوش هایتان قرار دهید و

 بگذارید برای 20 دقیقه روی صورتتان بماند. این کار را 2 تا 3 بار در روز مخصوصا قبل و بعد از خواب انجام دهید.


 
گوشت برای نیش زنبور
نیش زنبور هیچ گاه خوشایند نیست. شما می توانید خارش، درد و سوزش آن را با قرار دادن  گوشت روی آن نقطه از بین ببرید. آنزیم پاپین papain در گوشت به بهتر شدن جای نیش زنبور کمک می کند.

 
عسل برای بریدگی ها و خراش ها
عسل نیز ممکن است برای نیش زنبور مناسب باشد. در واقع عسل خاصیت های زیادی دارد و

 به بسیاری از مشکلات کمک می کند. یکی دیگر از کاربرد های عسل برای بریدگی ها و خراش ها است.

 آنزیم ها و آنتی اکسیدان های موجود در عسل ضد باکتری antibacterial است که

 مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و روند بهبود شما را سریعتر می کند.

 بریدگی های عمیق و جدی مراقبت بیشتری لازم دارد. خاصیت های عسل بسیار شگفت انگیز است.


 
نوشیدنی برای حالت تهوع
اگر حالت تهوع دارید اولین قدم برای بهتر شدن استفاده از زنجبیل است.

 خوردن تکه کوچک و یا چای زنجبیل کمک می کند اسید معده کمتر ترشح شود و و عضلات آن شل شود.

 اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید از زنجبیل استفاده کنید، کمی نوشابه مشکی را بیرون از یخچال گذاشته و

 صبر کنید که کاملا گاز آن برود
راه حل دیگر نوشیدن
آبمیوه تمشک است.  اما اگر به نظر شما غلیظ یا ترش است با آب کمی آن را

 رقیق کنید ویا کمی آّب را با کمی شربت تمشک و مقدار زیادی شکر مخلوط کنید.


 
دارچین برای کاهش فشار خون
مقدار کمی دارچین خون شما را رقیق کرده و به انسولین و قند خون شما اجازه حرکت در رگ ها را می دهد.

 مهم تر از همه به کاهش فشار خون شما کمک می کند. پس کمی دارچین در قهوه چای و یا

 هر نوشیدنی گرمی که می نوشید بریزید. حتی اگر مقدار آن کم باشد، در کاهش فشار خون شما موثر است.

 نوشیدن چای دارچین نیز بسیار مفید است. به خاطر داشته باشید اگر از فشار خون خیلی بالا و جدی رنج می برید

 دارچین به تنهایی شما را درمان نمی کند، پس توصیه های پزشک خود را جدی بگیرید.


 
روغن اسطوخودوس برای نیش حشرات
هر روزه تعداد افرادی که از این گیاه به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می کنند بیشتر می شود

 یک قطره از روغن اسطوخودوس روی نیش پشه کافیست تا خارش آن از بین برود.

 برخلاف دیگر روش های ممکن برای از بین بردن خارش نیش حشرات، این روش عطر و بوی خوبی نیز دارد.


 
روغن درخت چای برای جلوگیری از نیش حشرات
اگر برای مدتی نسبتا طولانی بیرون از خانه هستید و می خواهید از نیش حشرات جلوگیری کنید،

 روغن درخت چای را در اطراف ایوان، خانه  و... پخش کنید. این کار از ورود حشرات به محدوده شما جلوگیری می کند.


 
شیر گرم برای خواب
شیر گرم اولین انتخاب افراد بد خواب است. اثرات تسکین دهنده شیر گرم می تواند به ریلکس شدن شما کمک کند.

 پروتئین موجود در شیر تریپتوفان که ماده ای خواب آور است را در بدن تولید می کند.

 کربو هیدرات موجود در شیر باعث می شود، تریپتوفان بیشتر در مغز تولید شود،

 جایی که این ماده اول به هورمون سروتونین و سپس به هورمون ملاتونین تبدیل شود،

 هورمونی که برنامه خواب را تنظیم می کند.
اگر شما به شیر حساسیت دارید، راه دیگری نیز برای کمک به شما وجود دارد.

 عسل یک آرام بخش ملایم است پس می تواند به شما کمک کند.

 برای ساختن پروتئینی شبیه به پروتئین شیر، عسل را همراه با کره بادام زمینی روی نان تست پخش کرده و میل کنید.


 
فلفل تند برای آرتریت و التهاب
فلفل تند یا چیلی حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام کپسایسین می باشد که در صورتیکه بتوانید

 تندی آن را تحمل نمایید برای کاهش درد آرتروز موثر است.

همچنین می تواند به درمان پسوریازیس و کاهش دردهای مزمن و یا حاصل از نوروپاتی دیابتی کمک کند.

 چنانچه ناراحتی و درد معده ندارید می توانید روزی یک عدد فلفل تند برای کاهش دردتان استفاده کنید.


 
شیر سرد برای دهان تند
به دلایل مختلفی مانند: خوردن فلفل قرمز، یک غذای تایلندی تند و ... ممکن است سوزش شدیدی در

دهان خود احساس کرده باشید و برای از بین بردن این سوزش زیاد یک لیوان پر آب بنوشید.

اما نوشیدن آب هیچ کمکی به شما نمی کند. بجای آّن یک لیوان بزرگ شیر سرد بنوشید.

 مواد موجود در شیر سوزش دهان شما را کاملا از بین می برد.


 
حمام با جو دوسر برای آبله مرغان
آبله مرغان برای کودکان بسیار سخت است، اما برای افراد بالغ که به این بیماری مبتلا  می شوند؛

 مقابله با آن بسیار سخت تر است. خبر خوب این است که یک روش موثر و ساده برای از بین بردن

 خارش این بیماری وجود دارد، حمام آب گرم با جو دو سر. 1 تا 1.5 پیمانه جو دوسر را در وان پر شده از آب گرم بریزید

و در آن دراز بکشید. مراقب باشید که بیشتر از 15 دقیقه در آن نمانید زیرا اگر زمان زیادی در وان باشید

 پوست شما خشک می شود. اگر می توانید از حوله برای خشک کردن بدن استفاده نکنید،

 خشک شدن به صورت طبیعی برای پوست شما بهتر است. حمام با جو دوسر برای از بین بردن خارش

 نیش دیگر حشرات از جمله عنکبوت یا دیگر حشراتی که نیش آنها سمی است نیز موثر است.


 
سیب زمینی برای آفتاب سوختگی
جوش شیرین و جو دوسر نیز برای آفتاب سوختگی موثر است، اما اگر زمان کافی دارید می توانید

از یک راه حل منحصر به فرد استفاده کنید. سیب زمینی ها را بشویید، تکه تکه کنید و آن را به

صورت مایع در بیاورید تا یک مرهم شفا بخش آماده کنید. مقداری از سیب زمینی های له شده را

 به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و یا یک گاز را آغشته به این مایع کرده و

برای مدت طولانی تری روی پوست قرار دهید. موادی که در سیب زمینی وجود دارد از پوست شما محافظت می کند

 و کمک می کند تا سلول های آسیب دیده خود را ترمیم کنند.


 
بخار برای گرفتگی بینی
اگر گرفتگی بینی به شما اجازه خوابیدن و یا تنفس درست را نمی دهد، بخار آب در یک حمام گرم ، بینی شما را باز می کند. این روش از دستگاه بخار هم بهتر عمل می کند، اما این روش خیلی با محیط زیست سازگار نیست. 
یک راه حل دیگر که به محیط زیست آسیبی نمی زند نیز وجود دارد.
یک کاسه بزرگ را پر از آب داغ کنید،

 یک حوله روی سر خود انداخته و سرتان را روی کاسه بگیرید طوری که حوله کاملا اطراف کاسه را بپوشاند،

 سپس یک نفش عمیق بکشید. بخار آب داغ مخاط بینی را از بین می برد و راه تنفس شما را باز می کند.

 در نهایت یک سرم شستشو دهنده بینی خانگی برای خود تهیه کنید. نصف قاشق چایخوری نمک و کمی جوش شیرین را

 با مقداری آب مخلوط کنید، حدود 6 تا 10 قطره از این سرم را بوسیله قطره چکان در هر مجرای بینی بریزید.


 
آب نمک برای گلو درد
وقتی به دلیل گلو درد، قورت دادن آب یا غذا برای شما مشکل می شود، نگران نشوید.

 راه حل شما به اندازه یک لیوان آب نمک با شما فاصله دارد. نصف لیوان آب گرم را با نصف قاشق چایخوری نمک

 مخلوط کنید و برای 30 ثانیه آن را قرقره کنید. مطمئن شوید که سرتان را به عقب خم کرده باشید تا

 سرم خانگی شما به گلوی شما برسد. این کار را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید.


 
سیر برای درمان قارچ پا
برای از بین بردن درد و خارش قارچ در پاها بهترین روش استفاده از سیر است.

اسپری ها و کرم ها نیز موثر هستند ولی این قارچ ها پس از درمان ممکن است دوباره به سراغ شما بیایند.

 اگر نمی خواهید این اتفاق بیفتد از سیر استفاده کنید، مقداری سیر بخورید و بقیه کار ها را به بدن خود بسپارید.


 
روغن زیتون برای پوست های خشک
روغن زیتون نه تنها برای قلب شما مفید است، بلکه برای پوست های خشک هم بسیار مناسب است.

 یک لایه نازک از روغن زیتون را روی قسمت های خشک پوست بمالید و سپس با آّب گرم (نه داغ) بشویید.


 <

تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 7:41 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

تاثیر رنگها بر دکوراسیون

mo72872 تاثیر رنگها بر دکوراسیون

آیا می توانید دنیای اطراف خود را بدون وجود هیچ گونه رنگی تصور کنید؟
هر رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. محققان تاکنون نتوانسته اند یک سیستم منسجم جهانی که قادر به دسته بندی کلیه واکنش های افراد نسبت به رنگ های مختلف باشد را پایه ریزی نمایند و معتقدند که عکس العمل افراد به فاکتورهای متعددی نظیر فرهنگ، جنسیت، سن، موقعیت احساسی و ذهنی، تجربه های خاص فردی بستگی دارد. البته نوع و شدت این واکنش ها نیز منحصر بفرد است. روانشناسی رنگ ها یک شاخه نظری نیست که تنها به بخش آکادمیک محدود شود، بلکه گستره تحقیقات این حوزه در زندگی روزمره عموم مردم نمود پیدا می کند. روانشناسی رنگ ها در دنیای تجاری امروز حائز اهمیت است و می توان اظهار داشت که هر چیزی را که در اطراف خود می بینیم به گونه ای در ارتباط مستقیم با این علم است.

نگاهی به رنگ هایی که در زیر لیست کرده ایم بیندازید، چند ثانیه صبر کنید و با خود بیندیشید که هر کدام از آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند، بعد هم ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید واقعیت چیست. این امکان وجود دارد که با تغییر حالات درونی، ویژگی های فردی، و سایر فاکتورهای آماری برخی احساسات فردی دستخوش دگرگونی قرار گیرد. به عنوان مثال اگر کسی در اعماق اقیانوس ها گیر افتاده باشد و تا مرز غرق شدن پیش رفته باشد، به احتمال زیاد آبی به عنوان رنگ آرامبخشی برای او به شمار نمی رود. از سوی دیگر یک دختر خانم ۸ ساله از هر رنگی بجز صورتی ایراد می گیرد. حال اجازه دهید نگاهی به ۸ رنگ اصلی مداد رنگی داشته باشیم.

قرمز
قرمز یکی از رنگ هایی است که اکثر افراد ارتباط قوی با آن برقرار می کنند و واکنش شدیدتری نسبت به آن نشان می دهند. احساساتی نظیر قدرت، رشادت، تخطی، بر انگیختگی جنسی و هیجان به آن نسبت داده می شود. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد؛ و تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیننده را به آن جلب نماید. چه علامت خطر، چه روز ولنتاین، به هر حال قرمز آنجاست تا حواس شما را خود جلب کند و چشمانتان را خیره سازد.

نارنجی
نارنجی هم می تواند واکنش های جدی را برانگیزاند. افراد در برابر نارنجی دو واکنش نشان می دهند: یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. نارنجی اصولا با زرق و برق، اشتعال، توانایی، انرژی، گرما، و آسایش در ارتباط است.

زرد
زرد رنگ خوشحالی، شادی، خرسندی، و سعادتمندی است. مردم اصولاً با مشاهده این رنگ اشتیاق، وجد و سرور، انرژی، خوش بینی، نیک اندیشی، و شور را تجربه می کنند. برخی از ترکیبات و سایه های زرد می توانند فرد را از نظر ذهنی تحریک کرده و خلاقیت او را افزایش دهند، اما از طرفی برخی از ترکیب های زرد نیز وجود دارند که ممکن است سبب ایجاد ترس، وحشت، اضطراب، و نگرانی شوند.

سبز
سبز بیشتر برای به تصویر کشیدن عناصر سمبلیک مورد استفاده قرار می گرد و بعد از آبی دومین رنگ پر طرفدار در میان عموم افراد است. سایه های طبیعی سبز حس تازگی، طراوت، نو شدن، تعادل، آرامش، و تسکین را به افراد القا می کند. ترکیب نادرست سبز ممکن است احساساتی نظیر بی حالی و ناخوشی، را در فرد ایجاد کند. به طور کلی سبز معمولاً نماد مفاهیمی نظیر: صلح، افتخار آفرینی، خوش شانسی، و باروری و حاصلخیزی است.

آبی
اکثریت قریب به اتفاق مردم موافقند که: “آبی بهترین رنگ” است. شاید به آن خاطر باشد که مشاهده این رنگ سبب ایجاد هورمون های شیمیایی خاصی در بدن می شود که آرامش  را ارتقا می بخشند. آبی اصولاً با احساساتی نظیر: اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، آرامش، سکون و سکوت، و توجه و تمرکز همراه است. باید توجه داشت که برخی از ترکیبات رنگ آبی اثرات پویاتر و پرتحرک تری دارند و برخی از آنها سردتر و دور از دسترس می نمایند. در برخی پژوهش ها اثبات شده که آبی توانایی کارمندان و ورزشکاران را نیز افزایش می دهد.

بنفش
بنفش عموماً حد تعادلی میان انرژی و هیجان قرمز و آرامش و سکون آبی ایجاد می کند. گاهی برخی از سایه روشن های بنفش ذهن افراد را درگیر می کند  و آنها را مضطرب کرده و از آنها افراد درون گرای افراطی می سازد و از اینرو به سوی کسب عرفان، معرفت، دانش پیش می روند.

مشکی
مشکی یک رنگ کاملاً قدرتمند است و با خود سلطه طلبی و قدرتمندی ‌را به ذهن القا می کند. در برخی از فرهنگ ها این رنگ افراد را به یاد از دست دادن جان عزیزانشان می اندازد.

قهوه ای
قهوه ای احساس سادگی، طبیعی بودن، ثبات، استحکام، استواری، و پایداری را ایجاد می کند. مردم اصولا به رنگ قهوه ای اطمینان دارند و به آن اعتماد می کنند.در زندگی روزمره با رنگ های بسیار زیاد دیگری نیز برخورد می کنیم و این موارد تنها چند نمونه از رنگ های اصلی تر بودند. رنگ ها را می توان نسبت به میزان اشباع شدگی (به این معنا که یک رنگ تا چه اندازه تیره –پر رنگ- و یا روشن-کمرنگ- هستند) و همینطور شفافیت (به این معنا که چه مقدار مات و براق هستند) نیز به گروه های دیگری تقسیم کرد.

منزل و رنگ

روانشناسی رنگ ها می تواند فاکتور مهمی هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی خانه ها به شمار رود. به عنوان مثال اگر قصد فروش خانه خود را دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای جذب مشتری بیشتری انجام دهید رنگ کردن است. رنگ سفید یکی از گزینه هایی است که با انتخاب آن می توانید امید بیشتری به سریعتر فروش رفتن خانه خود داشته باشید.

ابتدا اجازه دهید در مورد فضای خارجی بحث کنیم. اصلاً مهم نیست که شما تا چه اندازه عاشق رنگ نارنجی یا بنفش هستید، اما به هیچ وجه برای رنگ کردن نمای خارجی خانه خود از آنها استفاده نکنید. در زمان فروش هم باید ببینید که خریدار از چه رنگی خوشش می آید. همچنین رنگ نمای خانه های اطراف نیز مهم هستند و رنگ خانه شما باید حتماً با آنها هماهنگی داشته باشد. خانه ای که نمای آن رنگ نامتعارفی داشته باشد می تواند زیبایی کل خانه های محله را بگیرد. در این قسمت چند پیشنهاد برای رنگ نما می دهیم:

سفید       استخوانی        آبی       کرم      بژ       سبز       زرد

در انتخاب رنگ در و پنجره نیز باید دقت کنید. اگر آنقدر بودجه ندارید که کل خانه را رنگ کنید، بهتر است فقط درها و پنجره ها را رنگ کنید. در این میان درب ورودی از سایر بخش ها مهم تر است. رنگ آنرا از میان خانواده رنگ های گرم انتخاب کنید که هر کس وارد خانه می شود با دیدن درب ورودی خوش آمد گرمی را احساس کند. آجری، قهوه ای سوخته و آبی و سبز پر رنگ جزء بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

در فضای داخلی هم همین مطالب صدق می کنند. رنگ های روشن و خنثی اتاق را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهند و مثل همیشه سفید جزء اولین گزینه هاست. مشاهده رنگ های مختلف در خانه و تاثیر آنها بر روی حالات فردی پیش از انتخاب رنگ برای فضای داخلی خانه حتماً به مبحث روانشناسی رنگ ها توجه داشته باشید. با این کار هم حالت های روانی ساکنین خانه تعدیل می گردد و هم هر کس وارد خانه شما می شود احساس صمیمیت بالاتری را از جانب شما دریافت می کند. در اینجا توضیح مختصری در مورد بهترین گزینه های رنگی اتاق های مختلف را در اختیارتان قرار می دهیم:

قرمز: مشاهده قرمز فشار خون و ضربان قلب را بالا می برد. در عین حال اشتها را نیز زیاد میکند. اگر دقت کرده باشید می بینید که در بسیاری از رستورانها از این رنگ استفاده می کنند. بنا براین بهترین گزینه برای رنگ کردن اتاق غذاخوری است.

توجه: مراقب ترکیب رنگی قرمز و سایه روشن های آن باشید. قرمز کمرنگ معمولاً واکنش ها منفی را در افراد ایجاد می کند، و تابلوهای اخطار هم این رنگی هستند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید از قرمز پر رنگ استفاده کنید.

نارنجی: خصوصیاتی شبیه قرمز دارد اما در عین حال حس گرما و صمیمت ایجاد می کند. می توانید در اتاق نشیمن و جایی که افراد خانواده دور هم جمع می شوند از آن استفاده کنید.

زرد: آفتابی و روشن و می تواند در اتاق های خانوادگی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای پر نور جلوه دادن فضاهای کم نور مثل راهرو و کوریدور نیز مناسب است.

آبی: رنگ آرامبخش، تسکین دهنده، ریلکس کننده. به همین دلیل پزشکان سعی می کنند در مطب خود از این رنگ بیشتر استفاده کنند. بهتر است در اتاق خواب و سرویس بهداشتی حمام و دستشویی مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که جلوی اشتها را می گیرد، برای اتاق غذاخوری مناسب نیست.

سبز: رنگ چند منظوره: هم می تواند گرما و حرارت ایجاد کند هم آرامش و خوشی. سبز همان احساسات آبی را در بر دارد با این تفاوت که قدری گرم تر و انعطاف پذیرتر است. باز هم اگر دقت کرده باشید می بینید که در اتاق عمل از این رنگ استفاده می کنند . سبز کمرنگ برای اتاق خواب و نشیمن مناسب است و ترکیب های پر رنگ تر برای آشپزخانه و غذاخوری خوب است. این رنگ در ارتباط با غذا و سلامتی هم هست.

بنفش: کسانی که طرفدار این رنگ هستند می توانند از آن در اتاق مطالعه و غذا خوری استفاده کنند. والدین می توانند فضای بازی بچه هایی که این رنگ را دوست دارند استفاده کنند.در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که سلیقه رنگی افراد متفاوت است و اطرافیانتان بسته به رنگ هایی که از شما می بینند برداشت خاصی می کنند. ۶۰% از پذیرش و یا عدم پذیرش هر چیزی توسط یک انسان با توجه به رنگ ها انجام می پذیرد.




تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, | 7:39 بعد از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد