گاهی افراد از بوی بد پا شاکی هستند، عده دیگری هم به ویژه آنها که سابقه خانوادگی تعریق بیش از حد کف دست و پا دارند، از خیس شدن کف پاها و جوراب هایشان در برخی شرایط مانند استرس یا ورزش شاکی هستند. در این مواقع، جوراب پوشیدن موجب جذب و تبخیر بیشتر عرق در تماس با هوا می شود.

در شرایط آب و هوایی سرد، جوراب به حفظ رطوبت پاها کمک کرده و خطر یخ زدگی را کاهش می دهد، هم چنین موجب حرکت آسان پاها در کفش، گرم نگه داشتن پا، تمیز نگه داشتن و راحتی پا و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری های پوستی است.

از منظر سلامت، بهتر است چه جورابی بپوشیم؟

افراد باید جوراب متناسب با سایز پای خود را انتخاب کنند. جوراب های تنگ و گشاد هر دو دردسر آفرین هستند، به طور کلی بهترین جنس برای جوراب، نخ است چرا که قابلیت جذب رطوبت و عرق پا و تبادل هوا را از طریق جوراب نخی، داخل کفش بهتر صورت می گیرد. البته بسته به شرایط، برای مثال در فصل زمستان و در نقاط سردسیر پوشیدن جوراب هایی با جنس گرم تر مانند جوراب های پشمی  بهتر است.

آیا جوراب می تواند در برخی افراد واکنش های حساسیتی ایجاد کند؟

بله. برخی افراد به جنس خاصی از جوراب حساسیت دارند و به قرمزی و خارش پوست پا دچار می شوند. یعنی علایم اگزمای تماسی آلرژیک پیدا می کنند. در این موارد، پزشک متخصص پوست با دیدن علایم اگزمایی در پوست پا و شک به آلرژی تماسی، می تواند به کمک برخی آزمایش ها این شک را به یقین تبدیل کند. البته گاهی، آلرژی پوستی فرد ناشی از رنگ پارچه است و ربطی به جنس آن ندارد. شایع ترین حالت آلرژی در این موارد، حساسیت به جنس کفش است. برای مثال، در فردی که به چرم حساسیت دارد، با پوشیدن کفش چرمی  و به مجرد خیس شدن جوراب در اثر عرق کردن و تماس پوست با آلرژن مورد نظر (چرم) از طریق رطوبت کفش و جوراب علایم حساسیت مانند خارش، قرمزی و گاه تاول و ترشح مایعات از پوست پا رخ می دهد.

درباره جوراب مناسب کودکان چه پیشنهادی دارید؟

پوست بچه ها نسبت به بزرگسالان حساس تر است. بنابراین توصیه می کنیم که در اطفال از جوراب های نخی استفاده شود تا امکان مشکلات حساسیتی به حداقل برسد. گرم نگه داشتن پای کودکان به ویژه هنگامی که شروع به راه رفتن می کنند، اهمیت خاصی دارد. جوراب در آنها می تواند از خراشیدگی، ساییدگی و بریدگی تاحدی جلوگیری و محافظت به عمل آورد.

به نظر شما، در چه شرایطی باید از جوراب استفاده شود؟

توصیه می شود که در محیط هایی که افراد متعددی تردد می کنند (مانندسالن های ورزشی) از جوراب استفاده شود، تا امکان اکتساب بیماری های پوستی کف پا به حداقل برسد. از نظر بهداشتی بهتر است هنگام پوشیدن کفش ها و خروج از منزل جوراب مناسب به پا کنیم اما در منزل در صورت استفاده از دمپایی های روفرشی شخصی، نیازی به استفاده از جوراب نیست. قابل ذکر است هنگامی که در پایان کارهای روزانه به خانه برمی گردیم، جوراب های خود را شسته و خشک کنیم و برای استفاده روز بعد آماده کنیم. این کار به رفع خستگی پاها و به بهداشت آنها کمک می کند.

بعضی ها عادت دارند بدون جوراب به استراحت پرداخته و بخوابند. نظرتان در این مورد چیست؟

به طور کلی بدون پوشش بودن پاها، امکان تبادلات هوا و دما را در پوست پا بیشتر می کند و احساس آرامش می دهد، این در حالی است که برخی از افراد از سرد بودن پاها رنج می برند و به ویژه در فصل سرما نیاز دارند که با جوراب مناسب بخوابند، در رابطه با این افراد و کسانی که مبتلا به بیماری هایی مانند اسکلرودرمی  هستند، پوشیدن جوراب در فصل سرما در خواب و بیداری لازم است ضمن اینکه در افراد دیابتی پوشیدن جوراب مناسب تاکید می شود، چرا که جوراب در افراد دیابتی که اختلال حس پا دارند تا حدود زیادی از بریدگی های ناخواسته و زخم شدن پا جلوگیری به عمل می آورد.



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:38 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

     ها! (7)

  ا        



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |


تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

روابط همسران: مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد تا متوجه شويد:

فلسفه حلقه ازدواج و انگشت چهارم چیست؟!

1- ابتدا کف دو دستتان را روبروي هم قرار دهيد و دو انگشت مياني دست هاي چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانيد.

2- چهار انگشت باقي مانده را از نوک آنها به هم متصل کنيد.

3- به اين ترتيب تمامي پنج انگشت به قرينه شان در دست ديگر متصل هستند.

4- سعي کنيد انگشتان شست را از هم جدا کنيد. انگشت شست نمايانگر والدين است. انگشت هاي شست مي توانند از هم جدا شوند زيرا تمام انسان ها روزي مي ميرند . به اين صورت والدين ما روزي ما را ترک خواهند کرد.

5- لطفا مجددا انگشت هاي شست را به هم متصل کنيد . سپس سعي کنيد انگشت هاي دوم را از هم جدا نمائيد. انگشت دوم (انگشت اشاره ) نمايانگر خواهران و برادران هستند. آنها هم براي خودشان همسر و فرزنداني دارند. اين هم دليلي است که انها ما را ترک کنند.

6- اکنون انگشت هاي اشاره را روي هم بگذاريد و انگشت هاي کوچک را از هم جدا کنيد. انگشت کوچک نماد فرزندان شما است. دير يا زود آنها ما را ترک مي کنند تا به دنبال زندگي خودشان بروند.

7- انگشت هاي کوچک را هم به روي هم بگذاريد. سعي کنيد انگشت هاي چهارم (همان ها که در آن حلقه ازدواج را قرار مي دهيم) را از هم باز کنيد. احتمالا متعجب خواهيد شد که مي بينيد به هيچ عنوان نمي توانيد آنها را از هم باز کنيد. به اين دليل که آنها نماد زن و شوهري هستند که براي تمام عمر به هم متصل باقي مي مانند.

عشق هاي واقعي هميشه و همه جا به هم متصل باقي مي مانند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

اب دریا در بخش های از ساحل سیدنی به رنگ قرمز در آمده است. گرچه این ساحل

به داشتن کوسه های فراوان مشهور است اما این بار قرمز شدن ساحل ربطی به خونریزی

کوسه ها ندارد و این جلبک ها هستند که آب را به رنگ قرمز درآورده اند.

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست

عکس: ساحل سیدنی به خون نشست



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

خرید کردن برای خیلی از خانم ها حکم ورزش را دارد. براساس یک همه پرسی اینترنتی که 2000 زن به آن پاسخ دادند، مشخص شد که زنان به طور متوسط 399 ساعت و 46 دقیقه در سال را به خرید می گذرانند. این یعنی به ازای 63 سال زندگی—عمر متوسط—خانم ها هشت سال و نیمش را خرید می کنند.

قبل از اینکه بخواهید هر قضاوتی در این مورد بکنید، دو نکته را باید بدانید:

یکی اینکه وسائل و ملزومات خانه مثل شیر، خمیردندان خودشان اتوماتیک وار نو نمی شوند. معمولاً وظیفه خرید خانه برای کل خانواده بر عهده خانم هاست. به عبارت دیگر، خیلی از این ساعات خرید که عنوان شد، صرف خرید خودشان نمی شود، بلکه کاری است که باید حتماً انجام دهند.

اینطور نیست که مردان ساعات بیکاریشان را صرف تحقیق درمورد واکسن جدید برای سرطان سپری کنند. در یک تحقیق مشخص شد که مردان به طور متوسط 11 سال از عمر متوسط خود را صرف تماشای تلویزیون و یک ماه تمام را صرف جستجو کردن برای پیدا کردن جوراب هایشان می گذرانند. با در نظر داشتن این نکات، حالا وارد جزئیات این تحقیق می شویم.

* موادغذایی: خرید محصولات غذایی مورد نیاز خانواده و بچه ها طی 84 مرتبه خریدی که به خواروبارفروشی و فروشگاه های موادغذایی می روند، 95 ساعت و 55 دقیقه از سال خانم ها را در بر می گیرد.

* لباس: پیدا کردن یک شلوار جین مناسب مطمئناً خیلی وقت می برد. 100 ساعت و 48 دقیقه از آن 399 ساعت طی 30 مرتبه سر زدن به فروشگاه های لباس فروشی، وقت خانم ها را می گیرد.

* کفش: خانم ها معمولاً حساسیت فوق العاده ای روی کفش هایشان دارند. آنها به طورمتوسط 40 مرتبه در سال به کفش فروشی ها سر می زنند و 40 ساعت و 30 دقیقه از سال خود را صرف خرید کفش می کنند.

* کتاب: چه  کسی دوست ندارد 31 ساعت و 21 دقیقه از وقت خود را در سال در یک کتابفروشی ساکت و آرام صرف ورق زدن کتاب های مختلف و انتخاب از بین آنها بگذراند؟

* لوازم آرایش: خرید لوازم آرایشی و بهداشتی 17 ساعت و 33 دقیقه از وقت خانم ها را در سال می گیرد. لازم به ذکر است که خانم ها به طورمتوسط 27 مرتبه در سال به فروشگاه های لوازم آرایشی سر می زنند.

* پاساژگردی: خیلی وقت ها فقط تماشای ویترین مغازه ها لذت بخش تر از خرید کردن است. اینکار به  طور متوسط 49 ساعت از وقت خانم ها را در سال به خود اختصاص می دهد.

* هدیه: خرید کردن همیشه فقط به خودمان اختصاص ندارد، به همین دلیل 19 مرتبه از 301 مرتبه ای که خانم ها در طول سال به خرید می روند، صرف خرید هدیه برای دوستان و اقوام می شود.

چقدر خرید کردن یعنی اعتیاد به خرید؟

وقتی کسی به محض دریافت حقوق فوراً روانه بازار شود و تا به آخر نرساندن حساب بانکیش دست از آن نکشد، یعنی مشکلی وجود دارد. اما اگر کسی آنقدر پول داشته باشد که بتواند از پس ولخرجی هایش بربیاید چه؟ باز هم مشکلی هست؟ آیا ساعاتی که در مغازه ها و فروشگاه ها سپری می شود ملاک خوبی برای اعتیاد یا عدم اعتیاد افراد به خرید است؟ اگر کسی 399 ساعت در سال را صرف خواندن کتاب داستان کند یعنی مشکل کتاب خواندن دارد؟ برخی روانشناسان اعتقاد دارند که انجام بیش از حد هرکاری به معنی اعتیاد به آن کار است، اعتیادی احساسی که ممکن است ضررهای مالی هم برای فرد به دنبال داشته باشد.

آیا کسی را می شناسید که بخواهد مدت  زمانی که صرف خرید کردن می کند را کمتر کرده و اعتیاد خود به خرید را از بین ببرد؟ شاید هم خودتان یکی از این افراد باشید. به نظر شما نشانه های اعتیاد به خرید کردن چیست؟ ما را از نظراتتان بهره مند کنید.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

یک مرد چینی که خانه اش در مسیر یک بزرگراه قرار گرفته و آنرا نفروخته اکنون خانه اش را در میان بزرگراه مناظره می کند.

لو بائوگن به همراه همسرش در ابتدا توافق کرده اند تا خانه خود را به شهرداری بفروشند اما پس از آن از این کار خود منصرف شدند و تصمیم گرفتند تا در مقابل این کار مقاومت کنند.

وقتی خانه‌تان رابه شهرداری‌ نفروشید این بلا سرتان می آید!! + عکس

این زوج کهنسال معتقدند که هزینه ای که شهرداری شهر ونلینگ بابت خروج آنها می دهد بسیار پایین بوده و آنها ا این مقدار پول نمی توانند خانه ای ۵ طبقه در دیگر نقطه این شهر بخرند.

هم اکنون کار ساخت این بزرگراه به اتمام رسیده و مسئولان شهرداری منتظر ترک خانه این زوج هستند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

نشریه ایران دخت در پرونده ای ویژه به بررسی سوژه عمل جراحی بین هنرمندان سینما پرداخته است.

در این پرونده ویژه آمده است: در بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی - تاریخی دیدن چهره شخصیت های تاریخی با بینی عمل کرده ملموس نیست و بارها شاهد آن بودیم که کارگردانی در پی بازیگری است که بینی اش عمل کرده نباشد.

این نشریه در ادامه می آورد: زمانی بینی عمل کرده در بین خانم ها بیشتر رواج داشت و در بین آقایان کمتر. در این چند سال اخیر تعداد آقایان هم بیشتر شده است. اما قبول کنید ظرافت زیاد هم برای آقایان زیبا نیست!

سپند امیرسلیمانی، امین حیایی و میکاییل شهرستانی جزو بازیگرانی هستند که با وجود اینکه کاملا مشخص است بینی شان عمل شده اما در چهره شان عادی جلوه می کند و تناسب آن، برهم نخورده است. معمولا آناتومی  زیبایی صورت به 3 دسته ثلث فوقانی، ثلث میانی و ثلث تحتانی تقسیم می شود که همگی باید هم اندازه هم باشند. یوسف مرادیان با وجود چهره ای کاملا خوش تیپ، جراحی بینی اش این تناسب را کمی  برهم زده و با وجود اینکه بینی ایی کوچک و ظریف دارد اما این ظرافت با چهره کاملا سازگار است.

امید زندگانی بینی اش بسیار صاف و سر بالاست که این همان ظرافت است که با دیگر اجزای صورت تناسبی ندارد. کمتر کسی چهره پیش از عمل او را به خاطر می آورد اما به هر حال امید زندگانی را با همین چهره می شناسیم.

حمید گودرزی، حامد کمیلی و امین زندگانی، با وجود اینکه بینی شان جراحی شده اما کاملا مشخص است که نه صرف کوچک کردن و تراشیدن بلکه اصلاحاتی روی آن صورت گرفته و خلاصه تابلو نیست.

برزو ارجمند پیش تر با وجود اینکه بینی کامكلا بزرگی داشت اما باید پذیرفت که در چهره اش به عنوان یک عیب خودنمایی نمی کرد و اگر عمل نمی شد بهتر بود چراکه بینی او هم همانند امید زندگانی بسیار صاف و تراشیده است.

و اما بینی عمل شده حسام نواب صفوی، نه تنها به صورتش نمی آید، بلکه بسیار زنانه، کوچک و سربالاست و قطعا به او کمک نمی کند که چهره جذاب الویس پریسلی را برایش به ارمغان بیاورد.

برخی ها نه تنها با بزرگی بینی شان مشکلی ندارند بلکه آن را بخشی از کارکتر چهره خود می دانند و به قول مهران رجبی، بینی بزرگش، تعادلی در او ایجاد می کند. به طور مثال اگر یوسف صیادی بینی اش را عمل کند، دیگر یوسف صیادی نیست مثل امیر نوری یا رابعه اسکویی که اگر لاغر شوند بهتر است اسم شان را هم عوض کنند.

علیرضا خمسه اگر بینی اش را جراحی کند، قطعا باید به فکر دیگر جراحی های زیبایی صورت نیز باشد.

فرهاد آئیش و رضا کیانیان، بینی بزرگی دارند اما بدون آن بینی دیگر خودشان نیست و کارکتر چهره شان تغییر می کند.

مسعود کرامتی و داریوش فرهنگ بینی های کاملا بزرگ و گوشتی دارند. اما واقعا اگر بینی شان کوچک می شد، زیباتر بودند؟

ارژنگ امیرفضلی و جواد رضویان، برای ایفای نقش های طنز به بینی بزرگشان احتیاج دارند.

برادران ارجمند، داریوش و انوشیروان نیز بینی شان نسبت به صورت شان بزرگ است. البته این بینی در صورت داریوش ارجمند به او کمک می کند که چهره ای پرصلابت و قدرتمند به خود گیرد و حس مردی خشن و گاه سنتی و یک دنده را به خوبی بروز دهد.

به هر حال طبیعت آقایان همیشه با خانم ها متفاوت است، بیشتر خانم ها در پی بینی عروسکی و قشنگ می گردند که وقتی در آیینه بدان می نگرند به تنهایی نیز زیبا باشد.

فلور نظری و آرام جعفری پیش تر بینی های بزرگی نداشتند، اما با جراحی بینی و تبدیل اش به بینی عروسکی، فاصله بینی تا لب شان کمی  بیشتر شده و در مجموع چهره شان تغییر بسیاری کرده.

کتایون ریاحی در دهه ۶۰ جزو مطرح ترین چهره های سینمای ایران بود. به خصوص اینکه چشمان رنگی او پس از فریماه فرجامی ، چهره او را بیش از دیگران مطرح می کرد. پس از جراحی بینی هرچند تناسب بین اندام های صورتش بیشتر شد اما تفاوت آنچنانی با سابق اش نداشت جز اینکه در کلوزآپ ها جای تیغ جراحی و تفاوت بین بخش های چپ و راست بینی اش دیده می شود.

سیما تیرانداز و شهره سلطانی بینی عمل کرده معمولی دارند و با صورت شان تناسب کامل دارد. نه بسیار کوچک و نه عروسکی است.

لادن طباطبایی و بهنوش بختیاری جزو بازیگرانی هستند که بیش از دیگر نقاط صورت شان بینی شان به چشم می خورد. اما به هر حال از ابتدا چهره شان با همین فرم در ذهن ها جا افتاده است.

عاطفه رضوی نیز در اولین فیلم هایش بینی عملکرده نداشت. بینی اش بزرگ بود اما کاملا بر چهره اش نشسته بود. پس از جراحی بزرگی بینی تغییری نکرد اما سر بالا شد.

هانیه توسلی نیز جزو بازیگرانی است که جراحی بینی در چهره اش محسوس نیست و بزرگ جلوه می کند.

الناز شاکردوست و بهنوش طباطبایی اجزای صورت ظریفی دارند و بینی شان نیز بسیار ظریف عمل شده و کاملا با چهره شان هماهنگ است.

کمند امیرسلیمانی بینی کوچکی داشت و با ظرافت چهره اش سازگار اما چرا چنین تغییری داد را باید از خودش پرسید.

افسانه بایگان بیشترین حضورش در تصویر با بینی عمل نکرده بود. بینی اش بزرگ اما زنانگی و جذابیت اش کاملا نمایان بود. به هر حال پس از جراحی فوکوس بیشتر روی دندان هایش است.

حدیث فولادوند نیز جزو آن دسته از بازیگرانی بود که با جراحی بینی اش تناسب بین اندام صورت اش را از دست داد و چهره معصوم و ملیحی که اغلب در بازی هایش دیده می شد را تحت تاثیر قرار داد. پیش تر بینی اش بزرگ بود اما در مجموع چهره اش مطلوب تر از پس از عمل.

نگار فروزنده چشمانی درشت دارد و بینی اصلی اش به غرور چهره اش کمک می کرد اما پس از جراحی شخصیت چهره اش تغییر کرد و به یک زن پرجنب وجوش، گاهی شوخ طبع و گاهی شیطون تبدیل شد. اما حقیقتا بینی قبلی اش بیشتر با چهره اش سازگار بود.

آزیتا حاجیان چهره کاملا جذاب و شیرینی دارد. بینی اش عمل کرده نیست بلکه در نماهایی کاملا بزرگ هم جلوه می کند اما آزیتا حاجیان همین است و ما چهره اش را کاملا دوست داریم.

مریم امیرجلالی زن درشت اندام با بینی کمی  بزرگ و بلند است اما همین فرم اوست که به کارکتر بازی هایش کمک می کند.

ایران دخت در ادامه با ناموفق ترین عمل بینی اشاره می کند و می نویسد: صبا کمالی با چهره ملیح و ظریف اش که در سریال پس از باران بسیار محبوب بود، چنین تغییرات اساسی در صورت اش ایجاد کرد و او را از یک دختر شاد و سرزنده به چهره  ای کاملا عبوس و عنق مبدل کرد؟ بینی اش کوچک بود و کاملا مناسب صورت اش.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |

یک شرکت ساختمان سازی چینی اخیرا از برنامه های خود برای ساخت بلندترین آسمان خراش جهان طی سه ماه خبر داده است.

ساختمان «Sky City» در شهر چانگشا در جنوب شرق چین یک سازه 220 طبقه با ارتفاع 838 متر خواهد بود.

این سازه قابلیت اسکان 17 هزار و 400 تن را داشته و همچنین از هتلها، بیمارستانها، مدارس و فضاهای اداری با استفاده از 104 آسانسور پرسرعت برخودار است.

این سازه 9.7 متر بلندتر از برج الخلیفه دبی خواهد بود که در حال حاضر عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که شرکت «Broad Group»، سازندگان این سازه مدعی هستند که هزینه ساخت برج Sky City تقزیبا نیمی از هزینه های برج دبی را خواهد داشت.

برج شارد لندن در برابر این آسمان خراش با ارتفاع 530 متر بسیار کوچک بوده و Sky City پس از تکمیل نشان دهنده وجود 9 مورد از 10 آسمان خراش بلند جهان در آسیا خواهد بود. اما جالبترین مسأله در مورد این آسمان خراش آن است که طراحان قصد دارند آن را در تنها 90 روز بسازند.

تلاش باورنکردنی چینی ها؛ ساخت بلندترین آسمان‌خراش جهان در 90روز! + عکس

این زمان بندی عجیب که به معنی ساخت پنج طبقه در یک روز بوده، بر شیوه انقلابی ساختمانهای از پیش ساخته شده تکیه داشته که در آن بلوکهای سازه برای صرفه جویی در زمان در خارج از محل ساخته و بهم متصل شده اند. با وجود نگرانی ها در مورد استحکام این ساختمان، سازندگان مدعی هستند که این سازه می تواند در برابر یک زلزله 9 ریشتری مقاومت کند.

بزرگترین آسما ن خراشهای جهان به شرح زیر هستند:

- برج الخلیفه: دبی، امارات متحده عربی با 163 طبقه و 828 متر ارتفاع

- هتل رویال برج ساعت مکه: 120 طبقه و 601 متر ارتفاع

« تایپه 101»، تایوان، با 101 طبقه و 509 متر ارتفاع

- مرکز مالی جهانی شانگهای: شانگهای، چین با 101 طبقه و 492 متر ارتفاع

- مرکز تجارت بین المللی: هونگ کونگ با 118 طبقه و 484 متر ارتفاع

در این پروژه که از فضای یک میلیون متر مربع برخوردار بوده، از 3000 کارگر و 200 هزار تن فولاد استفاده خواهد شد که در پایان یک شهر کوچک را به نمایش خواهد گذاشت. در این ساختمان بیش از 5000 واحد مسکونی برای اسکان 17 هزار و 400 ساکن، یک هتل برای 1000 مهمان،  یک بیمارستان، پنج مدرسه و فضای اداری با ظرفیت کلی 31 هزار تن وجود خواهد داشت.

هزینه ساخت این آسمان خراش حدود 400 میلیون پوند برآورد شده که بسیار کمتر از بودجه 940 میلیون پوندی برج الخلیفه خواهد بود که ساخت آن پنج سال بطول انجامید.

این پروژه همچنان در انتظار تائید دولت چین بوده، اما سازندگان امیدوارند بتوانند تا پایان دسامبر کار خود را آغاز و پیش از آوریل 2013 آن را آماده کرده باشند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, | 12:7 قبل از ظهر | نویسنده : mahdi serajizade |